Δραματική αύξηση περιστατικών cyberbulling σε παιδιά και εφήβους
line

cyberbully-1-694x300

Δραματική αύξηση καταγράφεται τα τελευταία 5 χρόνια στο φαινόμενο του εκφοβισμού που δέχονται παιδιά και έφηβοι μέσω διαδικτύου στη Βρετανία σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η φιλανθρωπική οργάνωση για την προστασία των παιδιών NSPCC. Σε έκθεσή της η οργάνωση αναφέρει ότι η αύξηση των χρηστών που απευθύνθηκαν σε υπηρεσίες συμβουλευτικής, ανέρχεται στο 88% σε σχέση με τα δυο προηγούμενα χρόνια. Υπάρχουν περιστατικά παιδιών, σύμφωνα με την έκθεση, που ακόμα και στην τρυφερή ηλικία των 7 ετών ανέφεραν ότι έχουν πέσει θύμα διαδικτυακού εκφοβισμού. Οι εμπλεκόμενοι φορείς υποστηρίζουν ότι το φαινόμενο δεν έχει πάρει δραματικές διαστάσεις μόνο στη Μεγάλη Βρετανία αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο, ειδικά σε χώρες όπου η διείσδυση στο Ίντερνετ είναι μεγάλη. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του διαδικτυακού εκφοβισμού είναι ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί ανά πάσα στιγμή και να εισβάλει σε μέρη που μέχρι πρότινος θεωρούνταν ασφαλή ή προσωπικά.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ

  1. Πάντα να σέβεσαι τους άλλους: Να είσαι προσεκτικός στο τι λες διαδικτυακά και τι φωτογραφίες στέλνεις.
  2. Σκέψου πριν δημοσιεύσεις: οτιδήποτε ανεβάσεις στο διαδίκτυο μένει εκεί για πάντα.
  3. Προστάτεψε τα στοιχεία σου: Προσωπικές πληροφορίες όπως ο αριθμός τηλεφώνου, η διεύθυνση το email ή άλλα προσωπικά στοιχεία να τα μοιράζεσαι μόνο με έμπιστους φίλους σου. Αν χρησιμοποιείς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σκέψου καλά με ποιους θα μοιράζεσαι το περιεχόμενο των δημοσιεύσεων σου. Μέσω των εργαλείων ασφαλείας μπορείς να ορίσεις ποιος θα έχει πρόσβαση στη σελίδα σου.
  4. Μπλόκαρε τον «ενοχλητικό»: Μάθε πώς να μπλοκάρεις ή ακόμα και να αναφέρεις κάποιον ο οποίος συμπεριφέρεται άσχημα διαδικτυακά.
  5. Μην απαντάς
  6. Αποθήκευσε τις αποδείξεις: Μάθε πώς να κρατάς αρχείο τα προσβλητικά μηνύματα, τις εικόνες ή τις διαδικτυακές συζητήσεις.
  7. Ζήτα βοήθεια: Μη διαστάσεις να απευθυνθείς σε έναν ενήλικα που εμπιστεύεσαι. Μπορείς ακόμα να κάνεις αναφορά μέσω της εφαρμογής που χρησιμοποιείς ή να απευθυνθείς στις γραμμές καταγγελιών που υπάρχουν (SafeLine).

ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΤΕ ΕΣΥ Ο ΙΔΙΟΣ ΕΧΕΙΣ ΠΕΣΕΙ ΘΥΜΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ, ΕΙΤΕ ΕΙΣΑΙ ΜΑΡΤΥΡΑΣ, ΑΝΤΕΔΡΑΣΕ. ΣΠΑΣΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΓΕΙΛΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ.

Πηγή: NSPCC