Καταγγελία  πλαστοπροσωπίας στα social media
line

Παρακάτω θα βρείτε κάποιες απαντήσεις για τις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με την καταγγελία ψεύτικων προφίλ σε τρία από τα πιο γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Instagram, Facebook και Twitter. Ελπίζουμε ότι θα σας βοηθήσουν σε περίπτωση που χρειαστεί να κάνετε κάποια καταγγελία.

 

Instagram

Τι μπορώ να κάνω αν είμαι θύμα πλαστοπροσωπίας;

Αν κάποιος έχει δημιουργήσει ένα λογαριασμό στο Instagram προσποιούμενος ότι είναι εσείς τότε μπορείτε να το καταγγείλετε απευθείας στο Instagram. Αναφορές μπορούν να γίνουν είτε μέσα από την εφαρμογή είτε συμπληρώνοντας αυτή τη φόρμα.  Η φόρμα απαιτεί να δώσετε μία επίσημη φωτογραφία εγγράφου όπως για παράδειγμα το δίπλωμα οδήγησης ή ένα έγκυρο διαβατήριο για να αποδείξετε την ταυτότητά σας.

Τι μπορώ να κάνω αν κάποιος που γνωρίζω πέσει θύμα πλαστοπροσωπίας;

Αν κάποιος λογαριασμός παριστάνει ότι είναι κάποιος για τον οποίο είστε εξουσιοδοτημένοι να εκπροσωπείτε (πχ. το παιδί σας) τότε μπορείτε να κάνετε αναφορά συμπληρώνοντας αυτή τη φόρμα.

Στις περισσότερες περιπτώσεις η αναφορά πρέπει να γίνει από το προφίλ του ατόμου που έχει πέσει θύμα πλαστοπροσωπίας, και δεν μπορείτε να το κάνετε εσείς εκ μέρους τους. Είναι καλύτερο να επικοινωνήσετε με το θύμα και να το ενθαρρύνετε να κάνει καταγγελία στο Instagram.

 

Facebook

Τι μπορώ να κάνω αν πέσω θύμα πλαστοπροσωπίας στο Facebook;

Αν κάποιος δημιούργησε ένα λογαριασμό παριστάνοντας ότι είστε εσείς:

  1. Πηγαίνετε στο προφίλ (αν δε μπορείτε να το βρείτε ψάχνοντας με το όνομα του προφίλ, ζητήστε από τους φίλους σας να σας στείλουν το link του προφίλ)
  2. Πατήστε τις τρεις κουκκίδες που βρίσκονται κάτω δεξιά στην φωτογραφία εξωφύλλου και επιλέξτε «Αναφορά»
  3. Ακολουθήστε τις οδηγίες για την πλαστοπροσωπία

Πως μπορώ να κάνω μία αναφορά αν δεν έχω λογαριασμό στο Facebook;

Αν δεν έχετε λογαριασμό στο Facebook αλλά θέλετε να καταγγείλετε ένα λογαριασμό που παριστάνει ότι είστε εσείς ή κάποιος που γνωρίζετε, τότε μπορείτε να συμπληρώσετε αυτή τη φόρμα. Θα χρειαστεί να δώσετε το ονοματεπώνυμό σας και ένα email επικοινωνίας, καθώς επίσης το σύνδεσμο που παραπέμπει στο παραπλανητικό προφίλ.  Τέλος, θα χρειαστεί να δώσετε κάποιο επίσημο έγγραφο για την επιβεβαίωση της ταυτότητας σας.

Τι μπορώ να κάνω αν κάποιος που γνωρίζω πέσει θύμα πλαστοπροσωπίας στο Facebook;

Οι αναφορές παραπλανητικών προφίλ πρέπει να γίνονται από το άτομο που έχει πέσει θύμα πλαστοπροσωπίας ή κάποιον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο. Αν δεν είστε ο εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος τους τότε είναι σημαντικό να ενθαρρύνεται το άτομο που έχει πέσει θύμα πλαστοπροσωπίας να καταγγείλει το ψεύτικο προφίλ. Αν το ψεύτικο προφίλ αφορά άτομο του οποίου είστε εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος  μπορείτε να κάνετε αναφορά συμπληρώνοντας αυτή τη φόρμα.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια στο Facebook επισκεφθείτε το Κέντρο Οικογενειακής Ασφαλείας της πλατφόρμας.

 

Twitter

Τι μπορώ να κάνω αν πέσω θύμα πλαστοπροσωπίας στο Twitter;

Η πολιτική του Twitter όσον αφορά τα παραπλανητικά προφίλ είναι αρκετά πολύπλοκη, καθώς τέτοιου είδους λογαριασμοί επιτρέπονται.

Για να συμμορφωθεί ένας λογαριασμός με την πολιτική πλαστοπροσωπίας στο Twitter, θα πρέπει να δείξει σαφώς ότι δεν συνδέεται με άτομα που έχουν παρόμοια ονομασία.

Παρόλα αυτά, οι λογαριασμοί που παριστάνουν κάποιο άλλο πρόσωπο με δόλιο τρόπο ενδέχεται να ανασταλούν μόνιμα στο πλαίσιο της πολιτικής πλαστοπροσωπίας του Twitter.

Για να καταγγείλετε ένα λογαριασμό που παριστάνει ότι είστε εσείς στο Twitter συμπληρώστε αυτή τη φόρμα.

Τι μπορώ να κάνω αν κάποιος που γνωρίζω πέσει θύμα πλαστοπροσωπίας στο Twitter;

Αν συναντήσετε κάποιο προφίλ που θεωρείτε ότι καταπατεί τους κανόνες του Twitter συμπληρώστε αυτή τη φόρμα.

 

Αν αντιμετωπίζετε θέματα πλαστοπροσωπίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αφορούν παιδιά και νέους, τότε μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γραμμή Βοηθείας ‘help-line 210 6007686′ του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου για συμβουλές και υποστήριξη.