Κινητά και tablets καταστρέφουν τον ύπνο των παιδιών
line

%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b9-%cf%84%ce%b1%ce%bc%cf%80%ce%bb%ce%b5%cf%84-121

Οι ηλεκτρονικές συσκευές σύμφωνα με τα συμπεράσματα πρόσφατης έρευνας επηρεάζουν την ποιότητα και τη διάρκεια του ύπνου των παιδιών ακόμα και όταν δεν χρησιμοποιούνται αλλά βρίσκονται ενεργοποιημένα στο δωμάτιο που κοιμούνται.

Σύμφωνα με την έρευνα που διενεργήθηκε από το Kings College London και το Cardiff University σε δείγμα 125.000 παιδιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα παιδιά που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές όπως tablets και smartphones λίγο πριν κοιμηθούν αντιμετωπίζουν διπλάσιες πιθανότητες να έχουν ένα διαταραγμένο ύπνο ενώ διπλασιάζεται και η πιθανότητα να νιώθουν εξάντληση την επόμενη μέρα. Ακόμα και όταν δεν χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές συσκευές αλλά αυτές παραμένουν στο δωμάτιο, ο κίνδυνος διαταραχών ύπνου δεν εξαλείφεται  καθώς μέσα από την έρευνα αποδείχθηκε ότι ο εγκέφαλος των παιδιών συνεχίζει να διεγείρεται από την παρουσία των συσκευών στο χώρο. Άρα, σύμφωνα με τους επιστήμονες είναι επιτακτική ανάγκη όταν βάζουμε τα παιδιά για ύπνο να απομακρύνουμε και τις ηλεκτρονικές συσκευές από το δωμάτιο τους.

Ο Dr Ben Carter από το Kings College London επισημαίνει: «Η ερευνά μας κατέληξε σε περαιτέρω αποδείξεις για τη βλαπτική επίδραση των ηλεκτρονικών συσκευών τόσο στην ποιότητα όσο και στη διάρκεια του ύπνου των παιδιών.  Και είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι η κακή ποιότητα ύπνου προκαλεί ποικίλα προβλήματα στην υγεία τους, συμπεριλαμβανομένης της μειωμένης λειτουργίας του ανοσοποιητικού τους συστήματος, της παχυσαρκίας, της μη ισορροπημένης σωματικής και νοητικής ανάπτυξης, καθώς και προβλήματα ψυχικής υγείας. Με τη συνεχώς αυξανόμενη δημοτικότητα των φορητών συσκευών πολυμέσων είναι σχεδόν σίγουρο ότι το πρόβλημα των διαταραχών ύπνου στα παιδιά τα επόμενα χρόνια θα πάρει εκρηκτικές διαστάσεις.»

Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι 7 στα 10 μικρά παιδιά και 9 στους 10 εφήβους έχουν τουλάχιστον μια συσκευή στο δωμάτιο τους την ώρα του ύπνου και τα περισσότερα τη χρησιμοποιούν λίγο πριν κοιμηθούν.

Πηγή: Telegraph