Τα κακόβουλα σχόλια μία από τις κύριες αιτίες αναστάτωσης των νέων στο διαδίκτυο
line

Χωρίς τίτλο

Η SWGfL δημοσίευσε την Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018 μια έκθεση που διερευνά τι προκαλεί την αναστάτωση των νέων στο διαδίκτυο.

Η έκθεση σχετικά με το τι προκαλεί την ανησυχία των νέων στο διαδίκτυο είναι η δεύτερη σε σειρά, με τίτλο Νεαροί, Χρήση Διαδικτύου και Ευεξία που διεξάγεται στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σχεδιασμένη από τον καθηγητή Andy Phippen από το Πανεπιστήμιο του Plymouth, η σειρά εκθέσεων διερευνά τον ρόλο της τεχνολογίας στην ευημερία των νέων. Κάθε έκθεση της σειράς θα έχει ένα συγκεκριμένο πεδίο εστίασης, όπως το φύλο, οι ηλικιακές διαφορές και το βλαβερό περιεχόμενο για τους νέους. Αξιολογεί τα δεδομένα που παρείχαν περισσότεροι από 8.200 νέοι από την ηλικία των 9 έως 18 ετών σε πάνω από 100 σχολεία στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Σημαντικά ευρήματα
Τα βασικά ευρήματα αυτής της ανάλυσης επικεντρώνονται στο τι σημαίνει “αναστάτωση” για τα παιδιά και τους νέους στο διαδίκτυο και τις προκλήσεις για τις στρατηγικές μας στην προστασία τους από αυτή την αναστάτωση αυτή. Τι προκαλεί την αναστάτωση είναι μια ευρεία και μεταβλητή ερώτηση που εξαρτάται από το φύλο και την ηλικία των ερωτηθέντων.

Σε γενικές γραμμές, η αναστάτωση προκαλείται συνήθως από:

  • Καταχρηστικά σχόλια από συνομηλίκους και άλλους που αλληλεπιδρούν με το διαδίκτυο
  • Ιστορίες στα νέα και στα μέσα ενημέρωσης που μπορεί να ενοχλούν (για παράδειγμα, τα τρομοκρατικά περιστατικά, τα βασανιστήρια παιδιών και οι φυσικές καταστροφές)
  • Κακοποίηση ζώων – βίντεο που δείχνουν σκληρότητα κατά των ζώων, εικόνες βίαιης συμπεριφοράς σε ζώα κ.λπ.
  • Ανησυχιτικό περιεχόμενο, όπως τα αποκαλυπτικά βίντεο που δημοσιεύονται στο YouTube, το περιεχόμενο που δείχνει τραυματισμούς ανθρώπων, οι πράξεις αυτοτραυματισμού κ.λπ.

Η έρευνα αυτή θέτει περαιτέρω ερωτήματα σχετικά με το τι παρακινεί τις διαδικτυακές συμπεριφορές των νέων και είναι σαφές ότι πρόκειται για έναν τομέα που απαιτεί περαιτέρω έρευνα. Κατά τα επόμενα χρόνια, η SWGfL, ως μέρος του έργου της ως εταίρου στο Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ηνωμένου Βασιλείου, θα συνεργαστεί με την HeadStart Kernow για να διερευνήσει το θέμα, καθώς και τις κοινωνικές και συναισθηματικές επιπτώσεις του διαδικτυακού κόσμου, υποστήριξη σχολείων, οικογενειών και κοινοτήτων.

Ο Andy Phippen, Καθηγητής Κοινωνικής Ευθύνης στον τομέα της Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο του Plymouth, δήλωσε:

“Αυτό που είναι σαφές από αυτά τα ευρήματα είναι ότι πρέπει να αναπτύξουμε την κριτική σκέψη και την ψηφιακή παιδεία, κάτι που ξεπερνά το αν το περιεχόμενο είναι “καλό” ή “κακό” και διερευνά πώς κάνει τους ανθρώπους να νιώθουν και πώς θα μπορούσαμε να αντισταθούμε στους τρόπους με τους οποίους προκαλείται η αναστάτωση.

“Πρέπει να προχωρήσουμε πέρα από την “διαδικτυακή ασφάλεια” για να κατανοήσουμε καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσουμε την ανθεκτικότητα στους νέους, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτό που βλέπουν και να κάνουν στο διαδίκτυο, αντί να ελπίζουμε ότι θα το αποφύγουν εντελώς.

Ο David Wright, διευθυντής του SWGfL και του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε:

“Έχουμε δει τους τελευταίους μήνες ότι ορισμένες πτυχές της διαδικτυακής παρουσίας έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην υγεία και την ευημερία των παιδιών και των νέων. Αυτή η έκθεση υπογραμμίζει με σαφήνεια ότι ενώ υπάρχουν σαφή “διαδικτυακά” στοιχεία, υπερβαίνει την προστασία των νέων από διαδικτυακά θέματα. Όπως συμβαίνει στον κόσμο εκτός σύνδεσης, μερικά πράγματα προκαλούν δυσφορία ή αναστάτωση και πρέπει να βοηθήσουμε τους νέους να αποκτήσουν τα εργαλεία που χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν τυχόν κινδύνους καθώς μεγαλώνουν.”

 

Πηγή: SWGfL