Νέα εγχειρίδια μαθητή/εκπαιδευτικού για την παραπληροφόρηση και τις ψευδείς ειδήσεις
line
#fakenews


Η πανδημία κατέδειξε πόσο γρήγορα διαδίδονται ψευδείς πληροφορίες στο διαδίκτυο. Την ίδια ώρα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραματίζουν ολοένα και αυξανόμενο παρεμβατικό ρόλο στην καθημερινότητά μας κατά συνέπεια η αξιολόγηση των ειδήσεων που προβάλλουν αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία.

Mέσω του εγχειριδίου για την παραπληροφόρηση οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές τους να μάθουν πως να ξεχωρίζουν τις αληθινές από τις ψευδείς πληροφορίες κατά την περιήγησή τους στο διαδίκτυο, πως να εντοπίζουν την προπαγάνδα και να πως να εντοπίζουν την «κρυφή ατζέντα» όσων διαβάζουν ή βλέπουν στο διαδίκτυο.

Η κριτική σκέψη και η διαπραγμάτευση της ασάφειας είναι ακριβώς εκείνες οι ικανότητες τις οποίες πρέπει να διδάξουμε στους νέους για να γίνουν υπεύθυνοι ψηφιακοί πολίτες.

Μέσω του διαλόγου και της ανταλλαγής εμπειριών που προωθεί το εγχειρίδιο για την παραπληροφόρηση, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν τον τρόπο αποδόμησης των ψευδών ειδήσεων. Σε αυτό, σημαντικό βοηθητικό ρόλο διαδραματίζουν τα περιπτωσιολογικά παραδείγματα που περιέχονται τα οποία είναι  εμπνευσμένα  από θέματα της επικαιρότητας.

Οι μαθησιακοί στόχοι του εγχειριδίου είναι:         

  • Να κατανοήσουν οι μαθητές ποια θέματα σε σχέση με την παραπληροφόρηση είναι σημαντικά στην καθημερινότητά τους.             
  • Να προσδιορίσουν τι είναι οι ψευδείς ειδήσεις στο διαδίκτυο και να κατανοήσουν ποιες μέθοδοι και μηχανισμοί χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία, τη διανομή και την ενίσχυση της παραπληροφόρησης μέσω του διαδικτύου.             
  • Να αναγνωρίσουν πώς η παραπληροφόρηση επηρεάζει τη ζωή μας εντός και εκτός διαδικτύου.             
  • Να διερευνήσουν τη δημιουργία και διάδοση περιεχομένου στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.             
  • Να δοκιμάσουν και να εφαρμόσουν συγκεκριμένα εργαλεία και να εξετάσουν συγκεκριμένα παραδείγματα για να κατανοήσουν τους μηχανισμούς τους των ψευδών ειδήσεων.

Το εγχειρίδιο για τους μαθητές συμπεριλαμβάνει κι ένα εγχειρίδιο για τους εκπαιδευτικούς όπου αναλύεται ο τρόπος διδασκαλίας, προτείνονται απαντήσεις και θέματα περαιτέρω συζήτησης.

Η κύρια ομάδα-στόχος του εγχειριδίου είναι οι έφηβοι ηλικίας από 13 έως 18 ετών.

Το εγχειρίδιο στοχεύει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών,  στην κατανόηση των μεθόδων και των μηχανισμών που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία, τη διανομή και την ενίσχυση της παραπληροφόρησης μέσω του διαδικτύου και στην εκμάθηση συγκεκριμένων εργαλείων που μπορούν να βοηθήσουν έτσι ώστε να είναι σε θέση να ξεχωρίζουν την αλήθεια από το ψέμα στο διαδίκτυο.

Δείτε τα νέα εγχειρίδια, για την παραπληροφόρηση εδώ:https://saferinternet4kids.gr/σχέδια-μαθημάτων/school_manuals_lyk/

 

Font Resize
Contrast