Διαγωνισμός με θέμα «Εκπαιδεύοντας τον παππού στο Διαδίκτυο»
line

Υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ή ΒΙΝΤΕΟ ή SCRATCH

ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ: Μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων, Λυκείων (ατομική ή ομαδική εργασία)

ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 20 Ιανουαρίου 2017

ΕΠΑΘΛΟ

Τα παιδιά που θα διακριθούν θα κληθούν να παρουσιάσουν την εργασία τους σε ειδική εκδήλωση που θα οργανώσει το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στην Αθήνα στις 7 Φεβρουαρίου. Πιθανά έξοδα μετακίνησης και διαμονής θα καλυφθούν από το κέντρο.

Τα παιδιά που θα διακριθούν θα παρακολουθήσουν δωρεάν την θεατρική παράσταση «Εκπαιδεύοντας τον Παππού στο Διαδίκτυο».

Η καλύτερες εργασίες θα ανακοινωθούν στον δικτυακό χώρο του κέντρου και θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού του Κέντρου (π.χ. eBook, Webinar, Βίντεο).

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν μια εικονογραφημένη ιστορία ή ένα βίντεο βάζοντας την τρίτη ηλικία σε διαδικτυακές περιπέτειες, αναδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο το θέμα του ψηφιακού  αναλφαβητισμού των ενηλίκων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συστήσουν στους ενήλικες το μαγικό κόσμο του διαδικτύου και γιατί όχι, να τους εκπαιδεύσουν σε βασικές δεξιότητες.

Η Ελλάδα – σύμφωνα με τον Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας  2015 (digital4europe) – έχει συνολική βαθμολογία 0,36 και κατατάσσεται στην 26η θέση μεταξύ των 28 κρατών μελών της ΕΕ. Ο ψηφιακός αναλφαβητισμός του 37% των πολιτών στην Ελλάδα  οδηγεί αναπόφευκτα σε κοινωνικό αποκλεισμό αφενός και αφετέρου η έλλειψη δεξιοτήτων στο διαδίκτυο των γονέων και των γιαγιάδων/παππούδων  τους στερεί την δυνατότητα να ασκήσουν επαρκώς την επιμέλεια των παιδιών  στο νέο περιβάλλον που αναπτύσσονται επικοινωνούν και διασκεδάζουν .

Βασική επιδίωξη του προγράμματος  είναι η καταπολέμηση του ψηφιακού αποκλεισμού στην Ελλάδα. Μέσα από την διαδικασία του διαγωνισμού τα παιδιά θα βελτιώσουν τις σχέσεις τους με τις γιαγιάδες και τους παππούδες,  θα αντιληφθούν τον ψηφιακό αναλφαβητισμό  τους και θα τους δοθεί η ευκαιρία να τους βοηθήσουν να ανακαλύψουν τον μαγικό κόσμο του διαδικτύου.

Στόχοι του διαγωνισμού για του μαθητές και τις μαθήτριες είναι :

  • Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας τόσο μεταξύ τους όσο και με τους παππούδες και γιαγιάδες.
  • Να είναι σε θέση να συζητούν μεταξύ τους, να ανταλλάσουν απόψεις, να επιχειρηματολογούν και να εργάζονται σε ομάδες.
  • Να αποκτήσουν ενεργητική στάση σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο.
  • Να αποκτήσουν κριτική ικανότητα στις πληροφορίες που διαβάζουν στο διαδίκτυο.
  • Να αναπτύξουν κοινωνική συνείδηση μέσα από την χαρά της προσφορά και της  αλληλεγγύης
  • Να αναπτύξουν εθελοντική συνείδηση στην καταπολέμηση του ψηφιακού αναλφαβητισμού
  • Να ανακαλύψουν τον κόσμο της εικονογράφησης και της παραγωγής video
  • Nα αποκτήσουν γνώσεις για το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Οι εικονογραφημένες ιστορίες ή βίντεο ή scratch  θα αποσταλούν στο Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στη διεύθυνση contact@saferinternet4kids.gr έως την καταληκτική ημερομηνία. Εναλλακτικά μπορούν να μεταφορτωθούν σε commonrepository(dropbox, youtube, κ.λπ.) και να κοινοποιηθεί η διεύθυνση στο παραπάνω εμαιλ. Το εμαιλ που θα αποσταλεί θα πρέπει να έχει τίτλο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ SID 2017. Επιπλέον, οι ιστορίες, μπορούν να αναρτηθούν στο Twitter με #ΔιαγωνισμόςSID2017.

Η καλύτερες δημιουργίες θα προκύψουν από ψηφοφορία των πρεσβευτών της Ακαδημίας Ασφαλούς Διαδικτύου SaferInternet4Kids (150 Μέλη). Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου διαθέτει ένα δίκτυο 150 συνεργατών από τον χώρο της εκπαίδευσης και της ψυχικής Υγείας  σε όλη την Ελλάδα ικανό να υποστηρίξει τις παραπάνω δράσεις. 

 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

Ομάδες μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων της Ελλάδας.

Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος: – ένα μεμονωμένο τμήμα ενός σχολείου – μια ή περισσότερες τάξεις ενός σχολείου – μια ομάδα μαθητριών και μαθητών από περισσότερα τμήματα ή τάξεις ενός σχολείου – ένας μεμονωμένος μαθητής ή μαθήτρια – δύο ή περισσότερες τάξεις από διαφορετικές σχολικές μονάδες  με σκοπό τη συνεργασία, την αλληλεπίδραση του μαθητικού δυναμικού και του εκπαιδευτικού προσωπικού και την από κοινού υποβολή δημιουργιών. Γι’ αυτό και όχι μόνο επιτρέπονται αυτές οι συμπράξεις αλλά και παρακινούνται οι συμμετέχοντες να αναζητήσουν σχολεία-συνεργάτες για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό.

ΕΥΘΥΝΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ 

Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου

Font Resize