Το Facebook θα αρχίσει αυτή την εβδομάδα να προτείνει στους Ευρωπαίους χρήστες της εφαρμογής, νέες παραμέτρους εμπιστευτικότητας εναρμονιζόμενη με τον νέο ευρωπαϊκό κανονισμό προστασίας δεδομένων (RGPD), ανακοίνωσε η εταιρεία.
Ο ευρωπαϊκός κανονισμός απαιτεί σαφή ενημέρωση των χρηστών και τη συγκατάθεσή τους ως προς τη χρησιμοποίηση των δεδομένων τους.
«Ολοι – ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους – θα κληθούν να εξετάσουν σημαντικές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο το Facebook χρησιμοποιεί τα δεδομένα τους και να κάνουν μία επιλογή σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής τους ζωής στο Facebook», αναφέρει η εταιρεία σε σημείωμα που έχει αναρτηθεί στο blog της.
Τα νέα μέτρα θα εφαρμοσθούν στην Ευρώπη αυτήν την εβδομάδα και στη συνέχεια «τις επόμενες εβδομάδες και μήνες σε ολόκληρο τον κόσμο», εξήγησε ο Ρομπ Σέρμαν, εκ των υπευθύνων ασφαλείας στη Facebook, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τους δημοσιογράφους την έδρα της εταιρείας στην Καλιφόρνια, χωρίς να δώσει ημερομηνία εφαρμογής των μέτρων αυτών στους αμερικανούς χρήστες.
Συγκεκριμένα, οι Ευρωπαίοι χρήστες θα δουν στο news feed μήνυμα που θα τους καλεί να αποδεχτούν τους αναθεωρημένους όρους χρήσης της υπηρεσίας και την πολιτική δεδομένων, που περιλαμβάνουν περισσότερες λεπτομέρειες. Επίσης καλούνται να απαντήσουν για το εάν θέλουν να συνεχίσουν να μοιράζονται ορισμένες προσωπικές πληροφορίες, όπως στοιχεία για τις πολιτικές τους απόψεις, τη θρησκεία ή την ερωτική τους ζωή ενω δίνονται και πληροφορίες για το πώς μπορούν να επικοινωνήσουν με τον υπεύθυνο προστασίας προσωπικών δεδομένων της εταιρείας, σύμφωνα με τον GDPR. Σε περίπτωση που κάποιος δεν αποδεχτεί τους όρους χρήστης, τότε δεν δύναται να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το κοινωνικό δίκτυο.
To Facebook διατηρεί τη δέσμευση μη πώλησης προσωπικών δεδομένων σε διαφημιστές ή άλλους συνεργάτες του και ζητάει από τους χρήστες να δώσουν τη σαφή έγκρισή τους για το αν επιθυμούν να βλέπουν στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τα ενδιαφέροντά τους.
Οι νέες δυνατότητες που αφορούν τις “Συντομεύσεις Ρυθμίσεων και Απορρήτου”, που ανακοινώθηκαν τον προηγούμενο μήνα, δημιουργήθηκαν λαμβάνοντας υπόψη τον GDPR, και οι χρήστες ήδη ξεκίνησαν να έχουν πρόσβαση σε αυτές. Τα πρόσφατα διευρυμένα εργαλεία για πρόσβαση στα δεδομένα επιτρέπουν στους χρήστες να βλέπουν τα δεδομένα τους, να τα διαγράφουν, να τα μεταφορτώνουν και να τα εξάγουν με πιο εύκολο τρόπο. Αυτά τα εργαλεία είναι διαθέσιμα παγκοσμίως, παρόλο που σχεδιάστηκαν με βάση τις απαιτήσεις συμμόρφωσης με τον GDPR. Επίσης το κοινωνικό δίκτυο ενημέρωσε τη ρύθμιση “Αρχείο Δραστηριοτήτων” στις κινητές συσκευές, ώστε να είναι πιο εύκολο για τους χρήστες να βλέπουν τις πληροφορίες που έχουν κοινοποιήσει στο Facebook από την κινητή συσκευή τους.
Ένα άλλο εργαλείο το οποίο εισάγει πλεόν το Facebook και στην Ευρώπη είναι η αναγνώριση προσώπου (face recognition). Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο μήνυμα που λαμβάνουν οι χρήστες, αν ενεργοποιήσουν τη ρύθμιση συμβάλλουν στην προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και βελτιώνουν τις εμπειρίες τους όπως τον εντοπισμό μιας πιθανής απόπειρας από τρίτους να χρησιμοποιήσουν την εικόνα τους ως φωτογραφία προφίλ. Δίνεται επίσης η δυνατότητα στο Facebook μέσα από αυτή τη ρύθμιση να προτείνει φίλους τους οποίους ενδέχεται ο χρήστης να θέλει να προσθέσει με ετικέτα (tag) στις φωτογραφίες ή τα βίντεό του. Η χρήση της αναγνώρισης προσώπου είναι προαιρετική.