Στατιστικά στοιχεία Γραμμής Βοήθειας HELP-LINE 2017 του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου
line
#helpline

Μία στις τρεις κλήσεις που δέχτηκε η γραμμή Βοήθειας Help-Line 210-6007686 του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2017 αφορούσε περιστατικά υπερβολικής ενασχόλησης παιδιών με το διαδίκτυο ή με διαδικτυακά παιχνίδια γεγονός που έρχεται να υπογραμμίσει για άλλη μια φορά την ανάγκη ευαισθητοποίησης και αφύπνισης ανήλικων και ενήλικων χρηστών. Πιο συγκεκριμένα από τις 1640 κλήσεις που δέχτηκε η γραμμή κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, το 33% αφορούσε σε θέματα εξάρτησης, το 20% σε περιστατικά διαδικτυακού εκφοβισμού ενώ στην τρίτη θέση, με ποσοστό 13%, αναδείχθηκε η κατηγορία που αφορά στα προβλήματα που σχετίζονται με παραβίαση της ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο.

2

Η πλειοψηφία των κλήσεων (62%) προήλθε από ενήλικες, κυρίως γονείς που επικοινώνησαν ως επί τω πλείστο ζητώντας οδηγίες και συμβουλές για κάποιο θέμα που αντιμετώπιζε το ανήλικο παιδί τους σε σχέση με το διαδίκτυο, ενώ οι επαγγελματίες και οι ανήλικοι που απευθύνθηκαν στη γραμμή ακολουθούν με παρόμοιο ποσοστό που ανέρχεται στο 19%.
Οι περισσότεροι (76%) επέλεξαν να επικοινωνήσουν με τη γραμμή τηλεφωνικά στον αριθμό 210-6007686, ένα ποσοστό της τάξης του 24% επέλεξε να επικοινωνήσει ηλεκτρονικά μέσω email στη διεύθυνση Info@help-line.gr ενώ μόλις δυο άτομα επικοινώνησαν μέσω της chat συμβουλευτικής που παρέχεται τον τελευταίο χρόνο.

3

Το προσωπικό της Γραμμής Βοηθείας παρείχε ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική σε συνολικά 1286 αιτήματα. Επιπλέον, 267 περιπτώσεις παραπέμφθηκαν στη γραμμή καταγγελιών Safeline.gr και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ή σε άλλους αρμόδιους φορείς αντίστοιχα με τη φύση της αναφοράς (π.χ. καταναλωτικές οργανώσεις κ.λπ.).

4

Υπενθυμίζουμε ότι το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, είναι επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE / INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο και παρέχει ενημέρωση, βοήθεια και υποστήριξη στους μικρούς και μεγάλους χρήστες του διαδικτύου με την ανάπτυξη τριών διακριτών δράσεων:
Μέσω της ιστοσελίδας SaferInternet4Kids.gr μπορεί κανείς να ενημερωθεί και να αντλήσει υλικό σχετικό με την ασφαλή χρήση του Ίντερνετ και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων με το οποίο μπορεί με τη σειρά του να ενημερώσει διαδραστικά παιδιά και νέους κάθε ηλικίας. Το ενημερωτικό αυτό portal απευθύνεται τόσο σε γονείς και εκπαιδευτικούς όσο και σε εφήβους και παιδιά και περιλαμβάνει κατάλληλο πολυμεσικό υλικό.
Μέσω της συμβουλευτικής γραμμής Βοήθειας Ηelp-line (διαθέσιμη τηλεφωνικά στο 210-6007686 και μέσω του ιστοχώρου www.help-line.gr), εξειδικευμένοι ψυχολόγοι παρέχουν υποστήριξη και συμβουλές για εξειδικευμένα θέματα που σχετίζονται με τη υπερβολική ενασχόληση στο διαδίκτυο, τον διαδικτυακό εκφοβισμό, την έκθεση σε ακατάλληλο περιεχόμενο και άλλους προβληματισμούς σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των διαδικτυακών παιχνιδιών.
Και μέσω της Ανοιχτής Γραμμής Καταγγελιών για το παράνομο περιεχόμενο του διαδικτύου SafeLine (http://www.safeline.gr), δέχεται καταγγελίες για παιδική κακοποίηση και παράνομη χρήση του διαδικτύου και συνεργάζεται τόσο με την Ελληνική αστυνομία όσο και με την INTERPOL μέσω του Ευρωπαϊκού οργανισμού INHOPE. H SafeLine είναι δηλαδή ένα κομμάτι ενός μεγάλου παζλ, μιας και η καταπολέμηση του παράνομου περιεχομένου του Ίντερνετ είναι υπόθεση παγκόσμιας κλίμακας και δεν περιορίζεται από εθνικά σύνορα.

Μάθετε νέα και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες από τη σελίδα μας στο Facebook (https://www.facebook.com/SaferInternet4Kids-233337290392828) και ακολουθήστε μας στο Twitter (https://twitter.com/SaferInt4Kids).

Την αποκλειστική ευθύνη της παρούσας έκδοσης φέρει ο συγγραφέας της. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των περιεχομένων σ’ αυτήν πληροφοριών.

Font Resize
Contrast