Μπαίνουμε στη δεύτερη εβδομάδα του Μήνα Ευαισθητοποίησης σε Διαδικτυακά Θέματα. Αυτή την εβδομάδα επικεντρωνόμαστε στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς και στον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν στην καθοδήγηση των παιδιών και των μαθητών τους στον ψηφιακό κόσμο για να διασφαλίσουν ότι αλληλεπιδρούν με το καλύτερο διαθέσιμο περιεχόμενο και έχουν θετικές εμπειρίες στο διαδίκτυο.
Με την ενσωμάτωση των ψηφιακών συσκευών και τις συνεχείς βελτιώσεις στην εμπειρία των χρηστών, τα παιδιά μπορούν να κάνουν χρήση του διαδικτύου σε ολοένα και νεότερη ηλικία. Λαμβάνοντας υπόψη το σημαντικό χρονικό διάστημα που πολλά από τα παιδιά ξοδεύουν στο διαδίκτυο, το περιεχόμενο με το οποίο αλληλεπιδρούν, διαμορφώνει σημαντικά την ψυχολογική, κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.
Εάν το ψηφιακό χάσμα μειωθεί με “τυπική” έννοια, οι ανισότητες μεταξύ της πρόσβασης των παιδιών στον ψηφιακό κόσμο βαρύνουν τώρα την ποιότητα του διαδικτυακού περιεχομένου με το οποίο αλληλεπιδρούν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η καμπάνια θετικού διαδικτυακού περιεχομένου (POCC) στοχεύει στην προώθηση του δυναμικού του θετικού περιεχομένου στο διαδίκτυο για την εκπαίδευση των παιδιών, τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και τη συμμετοχή στην κοινωνία, αλλά και για να εξασφαλιστεί ότι όλοι μπορούν να επωφεληθούν εξίσου από αυτό το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο.
Οι ψηφιακές συσκευές χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο στα σχολεία, αλλά το σπίτι εξακολουθεί να παραμένει ο τόπος όπου τα παιδιά μπαίνουν στο διαδίκτυο για τις μεγαλύτερες περιόδους. Ως εκ τούτου, τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην εξασφάλιση ότι τα παιδιά και οι μαθητές τους περνούν ποιοτικό χρόνο στο διαδίκτυο, παρακολουθώντας και αξιολογώντας το περιεχόμενο που καταναλώνουν στις συσκευές τους. Ωστόσο, δεδομένου του ταχύτατου ρυθμού αύξησης και πτώσης του νέου περιεχομένου και των τάσεων, μπορεί να είναι δύσκολο για τους ενήλικες να συμβαδίζουν με κάθε νέα εξέλιξη. Ακολουθώντας τις απλές συστάσεις που παρατίθενται παρακάτω μπορείτε εύκολα να αρχίσετε να βελτιώνετε τις εμπειρίες των παιδιών στο διαδίκτυο.
Οι δάσκαλοι και οι γονείς πρέπει πάντα να ρωτούν τον εαυτό τους πριν επιλέξουν μια ιστοσελίδα, μια εφαρμογή ή άλλη ηλεκτρονική υπηρεσία για τα παιδιά, από το αν είναι ενδυναμωτική, εκπαιδευτική, ψυχαγωγική και ασφαλής. Πρέπει να διασφαλίζουν ότι αυτό το περιεχόμενο στο διαδίκτυο είναι κατάλληλο για την ηλικία και τις αναπτυξιακές ικανότητες του παιδιού (γνωστικές, γλωσσικές, κοινωνικές και συναισθηματικές) και έχει σαφή μαθησιακά αποτελέσματα και στόχους. Η πλοήγηση πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο φιλική προς το χρήστη για τα παιδιά και η διεύθυνση URL πρέπει να είναι σαφής (μπορεί να οδηγήσει σε ακατάλληλους ιστότοπους αν έχει ορθογραφικά λάθη.)
Οι ενήλικες θα πρέπει επίσης να είναι προσεκτικοί σχετικά με τα δικαιώματα προστασίας των παιδιών όταν μπαίνουν στο διαδίκτυο στο σπίτι και στο σχολείο και να επιλέγουν ιστότοπους, εφαρμογές και άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που δεν συλλέγουν περιττές πληροφορίες σχετικά με τους χρήστες τους. Οι υπηρεσίες θα πρέπει επίσης να σέβονται τους νόμους περί απορρήτου και να διαθέτουν μηχανισμούς αναφοράς. Θα πρέπει επίσης να υπάρχουν χαρακτηριστικά γονικού ελέγχου, ιδίως όταν πρόκειται για τη δημιουργία λογαριασμού και την εξόφληση χρημάτων σε μια πλατφόρμα.
Εάν θέλετε να λάβετε περισσότερα άρθρα, συμβουλές και πληροφορίες σχετικά με το θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο, φροντίστε να εγγραφείτε στο δελτίο Better Internet for Kids (BIK), το οποίο θα κυκλοφορήσει τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2019.
Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με την καμπάνια POCC, ακολουθήστε τα hashtags #PositiveContent και #BetterDigitalChildhood στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, παρακολουθήστε την πύλη Better Internet for Kids (BIK) και το Positive Online Content Minisite, μπείτε στο #EdChatEU Twitter chat και δείξτε τον κόσμο ότι υποστηρίζετε το θετικό διαδικτυακό περιεχόμενο για παιδιά προσθέτοντας ένα Twibbon στα προφίλ των κοινωνικών μέσων σας!