Είναι θεμελιώδους σημασίας το γεγονός ότι ο καθένας μας διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην ασφάλειά μας στο διαδίκτυο, και οι νέοι και οι έφηβοι δεν αποτελούν εξαίρεση. Οι ενήλικες θα μπορούσαν να πάρουν κάποια συμβουλή από τους εφήβους σε αυτό τον τομέα, καθώς οι έφηβοι είναι πιο πιθανό να ενεργήσουν για να αντιμετωπίσουν έναν κίνδυνο στο διαδίκτυο, να υπερασπιστούν τους άλλους και να ζητήσουν βοήθεια, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα μιας νέας μελέτης της Microsoft.
Εννέα στους δέκα έφηβους που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι ενήργησαν για να αντιμετωπίσουν έναν κίνδυνο στο διαδίκτυο. Σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) δήλωσαν ότι υπερασπίστηκαν άλλους στον ψηφιακό χώρο και περισσότερα από τα τρία τέταρτα (77%) ζήτησαν βοήθεια όταν αντιμετώπισαν κακόβουλη μεταχείριση. Αυτό συγκρίνεται με το 84% των ενηλίκων που ενήργησαν ως απάντηση σε έναν διαδικτυακό κίνδυνο, το 59% που υπερασπίστηκε κάποιον άλλο και το 60% που ζήτησε βοήθεια. Οι έφηβοι ξεπέρασαν τους ενήλικες και στις τρεις κατηγορίες. Επιπλέον, το 56% των εφήβων είπαν ότι ήξεραν πού να πάνε για βοήθεια σε μια άβολη κατάσταση στο διαδίκτυο, σε σύγκριση με το ένα τρίτο των ενηλίκων.
Η μελέτη της Microsoft επεκτείνει την έρευνα που ξεκίνησε πέρυσι
Τα ευρήματα είναι από την τελευταία έρευνα της Microsoft σχετικά με την ψηφιακή ευγένεια – ενθαρρύνοντας ασφαλέστερες και υγιέστερες διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις. Η μελέτη, “Civility, Safety and Interaction Online – 2017”, ρώτησε έφηβους ηλικίας 13-17 ετών και ενήλικες ηλικίας 18-74 σε 231 χώρες. Τα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους βασίζονται σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε πέρυσι για τις ίδιες ηλικιακές ομάδες σε 14 χώρες. Το 2017, υπήρχαν συνολικά 11.584 ερωτηθέντες έφηβοι και ενήλικες.
Πράγματι, εναπόκειται στους νέους – με σταθερή καθοδήγηση από τους γονείς, τους δασκάλους, τις εταιρείες τεχνολογίας και άλλους – να κατανοήσουν τα ψηφιακά τους δικαιώματα και τις ευθύνες τους, να αναγνωρίσουν τους κινδύνους και τα οφέλη των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και συναλλαγών τους και να συνειδητοποιήσουν τις προσωπικές και δεοντολογικές επιπτώσεις της ψηφιακής συμπεριφοράς τους. Αυτοί είναι μερικοί από τους λόγους που η Microsoft διοργάνωσε φέτος το πιλοτικό Council for Digital Good.
[1] Χώρες που εξετάστηκαν: Αργεντινή, Αυστραλία, Βέλγιο, Βραζιλία, Χιλή, Κίνα, Κολομβία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ινδία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μαλαισία, Μεξικό, , τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Βιετνάμ.Πηγή: Betterinternet4kids