Απάτες με αγοραπωλησίες
- Aπάτες σε αγγελίες
- Ψευδείς τιμολογήσεις
- Ιατρικά Προϊόντα
- Υπηρεσίες για κινητά
- Απάτες διαδικτυακών αγορών
- Απάτες υπερπληρωμών
Oι απάτες σε αγγελίες ξεγελούν τους διαδικτυακούς αγοραστές σε νόμιμες ιστοσελίδες με αγγελίες ώστε να πιστεύουν ότι έχουν να κάνουν με μια νόμιμη συναλλαγή, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για απατεώνες.
Πώς λειτουργεί αυτή η απάτη
Για αγοραστές
Οι απατεώνες θα παρουσιάζονται ως πωλητές και δημοσιεύουν ψεύτικες διαφημίσεις σε ιστότοπους με αγγελίες, σε έντυπες αγγελίες και ενδέχεται να σας προσεγγίσουν μέσω email ή σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Η διαφήμιση μπορεί να αφορά οτιδήποτε, όπως ενοικιαζόμενα ακίνητα ή καταλύματα, κατοικίδια, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, βάρκες, ποδήλατα, τροχόσπιτα και άλογα. Μπορεί ακόμη και να περιλαμβάνει φωτογραφίες και άλλες λεπτομέρειες – συχνά αντιγράφονται από μια άλλη διαφήμιση . Προκειμένου να δελεάσει , ο απατεώνας διαφημίζει το προϊόν σε χαμηλή τιμή, συχνά πολύ χαμηλότερη από συγκρίσιμα αντικείμενα που διαφημίζονται στον ίδιο ιστότοπο.
Όταν δείχνετε ενδιαφέρον για το αντικείμενο, ο απατεώνας μπορεί να ισχυριστεί ότι ταξιδεύει ή έχει μετακομίσει στο εξωτερικό και ότι ένας μεσάζοντας θα παραδώσει τα αγαθά μετά την παραλαβή της πληρωμής. Μετά την πληρωμή, ενδέχεται να λάβετε μια ψεύτικη απόδειξη μέσω email που ισχυρίζεται ότι προέρχεται από τον πάροχο ασφαλών πληρωμών του ιστότοπου, ωστόσο, δεν θα λάβετε τα αγαθά και δεν θα μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον πωλητή.
Στην περίπτωση ενοικιαζόμενων ακινήτων, ο απατεώνας θα παρουσιαστεί ως ιδιοκτήτης ακινήτου ή ιδιοκτήτης και θα δημοσιεύσει ένα πλαστό αντίγραφο μιας γνήσιας αγγελίας ενοικίασης ακινήτου. Όταν δείξετε ενδιαφέρον, ο απατεώνας θα δικαιολογήσει γιατί δεν μπορείτε να επιθεωρήσετε το ακίνητο, ισχυριζόμενος συχνά ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο εξωτερικό. Εάν εξακολουθείτε να ενδιαφέρεστε, θα ζητήσουν προκαταβολικά χρήματα, πληρωμές ενοικίων ή καταθέσεις. Δεν θα λάβετε ποτέ τα κλειδιά του ακινήτου και ο απατεώνας θα εξαφανιστεί με τα χρήματά σας.
Για πωλητές
Εάν διαφημίζετε τα προϊόντα σας προς πώληση μέσω έντυπων και διαδικτυακών αγγελιών, προσέξτε τους απατεώνες που παρουσιάζονται ως αγοραστές. Οι απατεώνες μπορεί να δημιουργήσουν ιστορίες όπως το οτι χρειάζονται τη βοήθειά σας για να πληρώσουν έναν πράκτορα ή τρίτο μέρος για προκαταβολικά έξοδα, όπως μεταφορά ή ασφάλιση. Μπορεί να σας υποσχεθούν αποζημίωση για αυτά τα έξοδα.
Εναλλακτικά, ο απατεώνας μπορεί να στείλει μια επιταγή με περισσότερα χρήματα από τη συμφωνημένη τιμή πώλησης. Ο απατεώνας θα εφεύρει μια δικαιολογία για την υπερπληρωμή, όπως να καλύψει τις αμοιβές ενός αντιπροσώπου ή επιπλέον έξοδα αποστολής ή ότι ήταν απλώς ανθρώπινο λάθος. Στη συνέχεια, ο απατεώνας θα σας ζητήσει να επιστρέψετε το επιπλέον ποσό - συνήθως μέσω διαδικτυακής τραπεζικής μεταφοράς, προφορτωμένης κάρτας χρημάτων ή τραπεζικού εμβάσματος - προτού ανακαλύψετε ότι η επιταγή του ειναι ακάλυπτη. Δείτε τις απάτες υπερπληρωμών για περισσότερες πληροφορίες.
Και στις δύο περιπτώσεις, θα χάσετε τα χρήματα που δώσατε στον απατεώνα και εάν έχετε ήδη στείλει το αντικείμενο που πουλάτε, θα το χάσετε επίσης.
Προειδοποιητικά σημάδια
Για αγοραστές
Η αγγελία προωθεί προϊόντα, υπηρεσίες ή ενοικιαζόμενα ακίνητα που διαφημίζονται σε πολύ χαμηλές τιμές, συχνά χαμηλότερες από συγκρίσιμα είδη που διαφημίζονται στον ίδιο και σε άλλους ιστότοπους.
Ο πωλητής ισχυρίζεται ότι δεν είναι διαθέσιμος (π.χ. ταξιδεύει ή έχει μετακομίσει στο εξωτερικό) και επιμένει στην πληρωμή πριν κανονίσει την παράδοση των αγαθών.
Ο πωλητής ζητά να πληρώσετε μέσω διεθνών μεταφορών χρημάτων, επιταγών ή απευθείας τραπεζικών εμβασμάτων.
Λαμβάνετε μια ψεύτικη απόδειξη ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ισχυρίζεται ότι προέρχεται από τον πάροχο ασφαλών πληρωμών του ιστότοπου.
Όταν ασχολείστε με την ενοικίαση ακινήτου, ο «ιδιοκτήτης» δεν θα σας επιτρέψει να δείτε το ακίνητο και θα ζητήσει εκ των προτέρων ομόλογα, πληρωμές ενοικίου ή καταθέσεις.
Για πωλητές
Ο πιθανός αγοραστής είναι πρόθυμος να αγοράσει το προϊόν σας χωρίς να το έχει δει αυτοπροσώπως – ακόμα κι αν πουλάτε ένα ακριβό αντικείμενο, όπως ένα αυτοκίνητο.
Ένας πιθανός αγοραστής από το εξωτερικό ενδιαφέρεται να αγοράσει το προϊόν σας, παρόλο που είναι ένα είδος που είναι συνήθως διαθέσιμο στη χώρα καταγωγής του (π.χ. αυτοκίνητο ή καναπές).
Συχνά τα έξοδα αποστολής υπερβαίνουν κατά πολύ το κόστος του ίδιου του αντικειμένου.
Ο αγοραστής σας στέλνει μια επιταγή για μεγαλύτερη από τη συμφωνηθείσα τιμή και, στη συνέχεια, σας ζητά να επιστρέψετε το ποσό που καταβλήθηκε υπερβολικά.
Προστάτευσε τον εαυτό σου
Για αγοραστές
- Εάν η διαφημιζόμενη τιμή ενός αγαθού, μιας υπηρεσίας ή μιας ενοικίασης ακινήτου φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή, μάλλον είναι. Εάν έχετε αμφιβολίες, μην προχωρήσετε στη συμφωνία.
- Μην εμπιστεύεστε τη νομιμότητα μιας διαφήμισης μόνο και μόνο επειδή εμφανίζεται σε έγκυρη εφημερίδα ή ιστότοπο με αγγελίες – οι απατεώνες δημοσιεύουν ψεύτικες διαφημίσεις και σε αυτές.
- Κάντε μια αναζήτηση στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας την ακριβή διατύπωση της διαφήμισης, πολλές γνωστές απάτες μπορούν να βρεθούν με αυτόν τον τρόπο.
- Για ενοικιαζόμενα ακίνητα ή καταλύματα διακοπών, χρησιμοποιήστε μόνο αξιόπιστους διαδικτυακούς πράκτορες κρατήσεων - κάντε μια διαδικτυακή αναζήτηση για να μάθετε ποια είναι αξιόπιστα.
- Να ελέγχετε πάντα την πολιτική επιστροφών χρημάτων και ακύρωσης.
- Για ακριβά φυσικά αγαθά, η ασφαλέστερη επιλογή είναι να πληρώσετε τον πωλητή μόνο αφού ελέγξετε τα αγαθά αυτοπροσώπως. Ομοίως, μην πληρώσετε προκαταβολή ή μερικές πληρωμές προτού ελέγξετε ένα αντικείμενο.
- Μην εμπιστεύεστε μια διαφήμιση που λέει ότι μπορείτε να αγοράσετε ένα κατοικίδιο από το εξωτερικό σε λίγες εβδομάδες, καθώς υπάρχουν διαδικασίες καραντίνας που πρέπει να ακολουθήσετε.
- Αποφύγετε οποιαδήποτε συμφωνία με έναν άγνωστο που ζητά πληρωμή μέσω χρηματικής εντολής, τραπεζικού εμβάσματος, διεθνούς μεταφοράς χρημάτων, προεγκατεστημένης κάρτας ή ηλεκτρονικού νομίσματος, όπως το Bitcoin. Είναι σπάνιο να ανακτήσετε χρήματα που στάλθηκαν με αυτόν τον τρόπο.
Για πωλητές
- Να είστε προσεκτικοί με οποιεσδήποτε συναλλαγές που περιλαμβάνουν υπερπληρωμή και αιτήματα επιστροφής των επιπλέον χρημάτων μέσω διαδικτυακής τραπεζικής ή τραπεζικών εμβασμάτων.
- Αποφύγετε οποιαδήποτε διευθέτηση με άγνωστο άτομο που ζητά πληρωμή μέσω χρηματικής εντολής, τραπεζικού εμβάσματος, διεθνούς μεταφοράς χρημάτων, προεγκατεστημένης κάρτας ή ηλεκτρονικού νομίσματος. Είναι σπάνιο να ανακτήσετε χρήματα που στάλθηκαν με αυτόν τον τρόπο.
- Εάν σας έχει αποσταλεί επιταγή για περισσότερα χρήματα από τη συμφωνημένη τιμή, στείλτε την πίσω και ζητήστε άλλη επιταγή με το σωστό ποσό.
- Μην στείλετε τα αντικείμενα στον αγοραστή μέχρι να εκκαθαριστεί η επιταγή στον τραπεζικό σας λογαριασμό.
- Για αντικείμενα υψηλής αξίας, μην επιτρέπετε σε πιθανούς αγοραστές να επιθεωρήσουν τα αγαθά χωρίς να είναι κάποιος άλλος εκεί για να επιβλέπει.
Εχετε πέσει θύμα;
Εάν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα τέτοιας απάτης επικοινωνήστε αμεσα με την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Σας προτρεπουμε επίσης να αναφέρετε τις απάτες στην Γραμμή καταγγελιων παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο www.safeline.gr μέσω της σελίδας αναφοράς απάτης. Αυτό μας βοηθά να προειδοποιούμε τους ανθρώπους για τρέχουσες απάτες, να παρακολουθούμε τις τάσεις και να διακόπτουμε τις απάτες όπου είναι δυνατόν. H SafeLine παρέχει επίσης οδηγίες για την προστασία σας από απάτες και πού να λάβετε βοήθεια.
Διαδώστε το μήνυμα στους φίλους και την οικογένειά σας για να τους προστατέψετε.
Πώς λειτουργεί αυτή η απάτη
Στην επιχείρησή σας μπορεί να σταλεί τιμολόγιο, επιστολή ή πρόσκληση για να καταχωρηθεί έναν πλαστό τιμολόγιο ή για να ανανεωθεί το domain name του ιστότοπού σας. Διαφορετικά, ο απατεώνας μπορεί να σας τηλεφωνήσει ξαφνικά για να επιβεβαιώσει τις λεπτομέρειες μιας διαφήμισης ή να επιμείνει ότι έχετε παραγγείλει ορισμένα αγαθά ή υπηρεσίες. Αυτές οι απάτες εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι το άτομο που χειρίζεται τα διοικητικά καθήκοντα για την επιχείρηση ενδέχεται να μην γνωρίζει εάν έχουν πράγματι ζητηθεί διαφημιστικές ή προωθητικές δραστηριότητες.
Πολλές απάτες ransomware που βασίζονται σε email χρησιμοποιούν ψεύτικους λογαριασμούς ως συνημμένα για να μολύνουν τον υπολογιστή σας. Εάν λάβετε έναν ξαφνικό λογαριασμό από έναν πάροχο υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, μην ανοίξετε το συνημμένο.Ψεύτικοι κατάλογοι και διαφημίσεις
Οι ψεύτικες προσκλήσεις καταλόγου περιλαμβάνουν συχνά μια φόρμα που πρέπει να συμπληρωθεί και ζητούν τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησής σας με μια υπογραφή έγκρισης. Η απάτη έγκειται στο γεγονός ότι η φόρμα που σας ζητείται να συμπληρώσετε είναι ένα συγκαλυμμένο τιμολόγιο ή μια σύμβαση με το οφειλόμενο ποσό κρυμμένο σε μικροσκοπικά γράμματα.
Εναλλακτικά, η απάτη μπορεί να εμφανιστεί ως πρόταση για συνδρομή σε ένα περιοδικό.
Μια άλλη κοινή μέθοδος είναι ο απατεώνας να τηλεφωνεί σε μια επιχείρηση ζητώντας να επιβεβαιώσει τις λεπτομέρειες μιας διαφήμισης που ισχυρίζονται ότι έχει ήδη κλείσει. Ο απατεώνας μπορεί να αναφέρει μια αυθεντική καταχώριση ή διαφήμιση που είχε η επιχείρησή σας στο παρελθόν για να σας πείσει ότι όντως λέει αλήθεια.
Εάν αρνηθείτε να πληρώσετε, οι απατεώνες μπορεί να προσπαθήσουν να σας εκφοβίσουν απειλώντας με νομικές ενέργειες.
Απάτες ανανέωσης domain name
Τα ονόματα τομέα (domain names) ιστοτόπων καταχωρούνται σε διαπιστευμένους καταχωρητές ονομάτων τομέα και μεταπωλητές και πρέπει να ανανεώνονται κάθε δύο χρόνια.
Οι απάτες ανανέωσης ονομάτων τομέα μπορούν να λειτουργήσουν με διαφορετικούς τρόπους. Μπορεί να σας σταλεί ένα τιμολόγιο με αίτημα πληρωμής για ένα όνομα τομέα που μοιάζει πολύ με το τρέχον όνομα τομέα σας – ο απατεώνας ελπίζει ότι δεν θα παρατηρήσετε τη διαφορά και απλώς θα πληρώσετε το τιμολόγιο. Για παράδειγμα, μπορεί να τελειώνει σε ".net.gr" αντί για ".com.gr" ή μπορεί να λείπει το ".gr" στο τέλος.
Εναλλακτικά, θα μπορούσατε να σας σταλεί μια επιστολή που μοιάζει με ειδοποίηση ανανέωσης για το πραγματικό σας όνομα τομέα, αλλά είναι από διαφορετική εταιρεία από αυτή που είχατε χρησιμοποιήσει προηγουμένως για την εγγραφή του ονόματος τομέα σας.
Ο αποστολέας μπορεί να ισχυριστεί ότι μια άλλη εταιρεία επιδιώκει να καταχωρίσει το ίδιο όνομα τομέα, αλλά σας δίνουν τη σύντομη ευκαιρία να εξασφαλίσετε πρώτα το όνομα. Θα σας εκφοβίσουν ότι η ευκαιρία αυτή της ανανέωσης θα λήξει εάν δεν πληρώσετε αμέσως.
Απάτες ανακατεύθυνσης πληρωμών
Χρησιμοποιώντας πληροφορίες που έχουν αποκτήσει μέσω της εισβολής των συστημάτων του υπολογιστή σας, ένας απατεώνας που παρουσιάζεται ως ένας από τους τακτικούς προμηθευτές σας θα σας πει ότι τα τραπεζικά του στοιχεία έχουν αλλάξει.
Θα σας δώσουν έναν νέο αριθμό τραπεζικού λογαριασμού και θα σας ζητήσουν να διεκπεραιωθούν αναλόγως όλες οι μελλοντικές πληρωμές. Η απάτη συχνά εντοπίζεται μόνο όταν ο τακτικός προμηθευτής σας ρωτά γιατί δεν έχουν πληρωθεί.
Απάτες με προμήθειες γραφείου
Μια απάτη προμηθειών γραφείου περιλαμβάνει τη λήψη και τη χρέωση για αγαθά που δεν παραγγείλατε. Αυτές οι απάτες συχνά περιλαμβάνουν αγαθά ή υπηρεσίες που παραγγέλνετε τακτικά: χαρτί, αναλώσιμα εκτύπωσης, προμήθειες συντήρησης ή διαφημίσεις.
Μπορεί να λάβετε ένα τηλεφώνημα από κάποιον που ισχυρίζεται ότι είναι ο τακτικός προμηθευτής σας ή απλώς ένας νέος προμηθευτής, λέγοντάς σας ότι η προσφορά είναι «ειδική» ή διαθέσιμη για «μόνο περιορισμένο χρόνο». Εάν συμφωνήσετε να αγοράσετε οποιαδήποτε από αυτές τις προμήθειες που σας προσφέρονται, θα είναι συχνά υπερτιμημένες και κακής ποιότητας. Επιπλέον, ενδέχεται να λάβετε ένα περαιτέρω τιμολόγιο ή ειδοποίηση που υποστηρίζει ότι έχετε υπογράψει μια σύμβαση προμηθευτή που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Εάν λάβετε αίτημα πληρωμής για αγαθά που δεν παραγγείλατε, έχετε δικαιώματα να αμφισβητήσετε την πληρωμή.
Προστάτευσε τον εαυτό σου και την επιχείρησή σου
Ποτέ μην συμφωνείτε με οποιαδήποτε επιχειρηματική πρόταση στο τηλέφωνο: πάντα να ζητάτε μια προσφορά γραπτώς. Εάν δεν είστε σίγουροι για οποιοδήποτε μέρος μιας επιχειρηματικής προσφοράς, ζητήστε περισσότερες πληροφορίες ή αναζητήστε ανεξάρτητη συμβουλή.
Να ελέγχετε πάντα ότι τα αγαθά ή οι υπηρεσίες παραγγέλθηκαν και παραδόθηκαν πριν πληρώσετε ένα τιμολόγιο και πάντα να διαβάζετε προσεκτικά τα ψιλά γράμματα.
Προσπαθήστε να περιορίσετε τον αριθμό των ατόμων στην επιχείρησή σας που είναι εξουσιοδοτημένα να κάνουν παραγγελίες ή να πληρώνουν τιμολόγια. Βεβαιωθείτε ότι η τιμολόγηση της επιχείρησης σας είναι αυτή με την οποία αντιμετωπίζετε συνήθως.
Εάν παρατηρήσετε ότι τα συνήθη στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού ενός προμηθευτή έχουν αλλάξει, καλέστε τον για επιβεβαίωση.
Να λαμβάνετε πάντα αποδεικτικά στοιχεία για τις καταχωρίσεις καταλόγου πριν πληρώσετε οτιδήποτε και μην πληρώνετε ποτέ για μια καταχώριση ή μια διαφήμιση που δεν εξουσιοδοτήσατε. Εάν λάβετε ένα τηλεφώνημα ή «τιμολόγιο» που προέρχεται από μια δημοσίευση για την οποία δεν έχετε ακούσει ποτέ, μην πληρώσετε και μην δώσετε τα στοιχεία σας μέχρι να εξετάσετε περαιτέρω το θέμα.
Διατηρήστε γραπτά αρχεία των εξουσιοδοτήσεών σας για διαφημίσεις ή καταχωρίσεις καταλόγου. Εάν λάβετε ένα τιμολόγιο ή μια τηλεφωνική κλήση, μπορείτε να επιστρέψετε στα αρχεία σας για να το ελέγξετε.
Εάν είστε ικανοποιημένοι με τον τρέχοντα πάροχο εγγραφής domain name σας, απλώς αγνοήστε τυχόν άλλες επιστολές «ανανέωσης» ή «εγγραφής» που ενδέχεται να λάβετε από διαφορετική εταιρεία. Εάν θέλετε να αλλάξετε παρόχους καταχώρισης ονομάτων τομέα — βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε το πλήρες κόστος, τους όρους και τις προϋποθέσεις της προσφοράς προτού συμφωνήσετε. Ελέγξτε εάν ένας πάροχος ονομάτων τομέα .gr είναι νόμιμος και διαπιστευμένος . Ένα καλό σημείο εκκίνησης είναι η διεθνής εταιρεία Διαδικτύου για Εκχωρημένα Ονόματα και Αριθμούς ( ICANN ).
Κόψτε αμέσως την επαφή με απατεώνες που προσπαθούν να σας εκβιάσουν ή να σας εκφοβίσουν.
Εχετε πέσει θύμα;
Εάν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα τέτοιας απάτης επικοινωνήστε αμεσα με την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Σας προτρεπουμε επίσης να αναφέρετε τις απάτες στην Γραμμή καταγγελιών παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο www.safeline.gr μέσω της σελίδας αναφοράς απάτης. Αυτό μας βοηθά να προειδοποιούμε τους ανθρώπους για τρέχουσες απάτες, να παρακολουθούμε τις τάσεις και να διακόπτουμε τις απάτες όπου είναι δυνατόν. H SafeLine παρέχει επίσης οδηγίες για την προστασία σας από απάτες και πού να λάβετε βοήθεια.
Διαδώστε το μήνυμα στους φίλους και την οικογένειά σας για να τους προστατέψετε.
Στις απάτες με ιατρικά προϊόντα μπορεί να σας πουλήσουν προϊόντα υγειονομικής περίθαλψης σε πολύ χαμηλές τιμές που δεν θα λάβετε ποτέ ή θα δίνουν ψευδείς υποσχέσεις σχετικά με προϊόντα, φάρμακα και θεραπείες.
Υπάρχουν δύο κύριες μορφές απάτης για προϊόντα υγείας και ιατρικών προϊόντων, πλαστά διαδικτυακά φαρμακεία και θαυματουργές θεραπείες. Και τα δύο περιλαμβάνουν την πώληση ιατρικών προϊόντων που μπορεί να είναι επικίνδυνα ή αναποτελεσματικά. Εάν έχετε ανησυχίες για την υγεία σας, συμβουλευτείτε πάντα έναν γιατρό.
Ψεύτικα διαδικτυακά φαρμακεία
Τα ψεύτικα διαδικτυακά φαρμακεία είναι απάτες που έχουν σχεδιαστεί για να σας ξεγελάσουν ώστε να πληρώσετε για αντικείμενα που δεν θα λάβετε ποτέ ή αντικείμενα που δεν ανταποκρίνονται στις αξιώσεις τους.
Οι απατεώνες θα δημιουργήσουν ψεύτικους ιστότοπους φαρμακείων που έχουν σχεδιαστεί για να μοιάζουν με νόμιμους λιανοπωλητές. Θα προσφέρουν προϊόντα υγείας, φάρμακα σε πολύ φθηνές τιμές ή χωρίς να απαιτείται συνταγή γιατρού.
Το φάρμακο που χορηγείται μόνο με ιατρική συνταγή απαιτεί να σας έχει εξετάσει γιατρός ή άλλος εξειδικευμένος επαγγελματίας υγείας. Τα περισσότερα φάρμακα έχουν τουλάχιστον κάποιες παρενέργειες και αυτές μπορεί να είναι πολύ σοβαρές για μερικούς ανθρώπους. Μπορεί επίσης να έχουν επικίνδυνες αλληλεπιδράσεις με φάρμακα που ήδη παίρνετε.
Εάν δεχτείτε μια προσφορά και πληρώσετε τον «πωλητή λιανικής», ενδέχεται να μην λάβετε ποτέ τα προϊόντα που παραγγείλατε. Εάν λάβετε τα προϊόντα που παραγγείλετε, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι είναι αληθινά. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα φάρμακα μπορεί ακόμη και να βλάψουν την υγεία σας.
Θαυματουργές θεραπείες
Οι απάτες με θαυματουργές θεραπείες συνήθως υπόσχονται γρήγορες και εύκολες θεραπείες για σοβαρές ιατρικές παθήσεις. Εκμεταλλεύονται τη συναισθηματική ευαλωτότητα ανθρώπων που υποφέρουν από σοβαρά προβλήματα υγείας.
Αυτές οι απάτες καλύπτουν μια σειρά προϊόντων και υπηρεσιών που μπορεί να φαίνονται νόμιμες εναλλακτική ιατρική. Μπορούν να λάβουν τη μορφή θεραπειών υγείας για ιατρικές καταστάσεις όπως ο καρκίνος, το AIDS, η αρθρίτιδα ή το κοινό κρυολόγημα. Ορισμένα προϊόντα μάλιστα ισχυρίζονται ότι είναι «για όλες» τις ασθένειες ή συγκεκριμένα συμπτώματα.
Οι απάτες με θαυματουργές θεραπείες συνήθως προωθούνται από άτομα χωρίς ιατρικά προσόντα που θα σας πουν κάθε είδους ιστορίες για να εξηγήσουν γιατί τα προϊόντα τους δεν υποστηρίζονται από συμβατικούς γιατρούς. Για παράδειγμα, μπορεί να μιλήσουν για μυστικές αρχαίες τεχνικές που αμφισβητούν τις σύγχρονες πρακτικές ή συνωμοσίες της ιατρικής βιομηχανίας που έχουν στόχο να τις φιμώσουν.
Αυτά τα ψεύτικα προϊόντα μπορεί να έχουν επικίνδυνες αλληλεπιδράσεις με φάρμακα που ήδη παίρνετε. Μπορεί ακόμη και να σας αναγκάσουν να καθυστερήσετε ή να σταματήσετε την ιατρική θεραπεία για την κατάστασή σας, ακόμη και όταν υπάρχουν αποδεδειγμένες θεραπείες διαθέσιμες από τον γιατρό σας.
Προειδοποιητικά σημάδια
Λαμβάνετε ένα αυτόκλητο email που προσφέρει φθηνά ή δυσεύρετα χάπια ή θεραπείες. Συχνά, αυτά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προωθούν γνωστά φάρμακα όπως το Prozac ή το Viagra. Ή το email προσφέρει μη ρεαλιστικά οφέλη από το ιατρικό ή υγειονομικό προϊόν τους.
Τα προϊόντα που προσφέρονται συνήθως απαιτούν ιατρική συνταγή.
Ο ιστότοπος του φαρμακείου έχει έδρα στο εξωτερικό ή δεν περιλαμβάνει αριθμό τηλεφώνου επικοινωνίας ή διεύθυνση.
Η θεραπεία ισχυρίζεται ότι είναι αποτελεσματική έναντι ενός πολύ μεγάλου φάσματος παθήσεων, αλλά δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να υποστηρίζουν τον ισχυρισμό ότι η θαυματουργή θεραπεία λειτουργεί πραγματικά.
Το προϊόν ή το πρόγραμμα στερείται επιστημονικών στοιχείων ή αποδεδειγμένων συνδέσεων μεταξύ του αποτελέσματος και των επιπτώσεων του προγράμματος, τροφής, συμπληρώματος, gadget ή διαδικασίας που προωθείται.
Να είστε προσεκτικοί σχετικά με τις προσφορές για φάρμακα, συμπληρώματα ή άλλες θεραπείες: να ζητάτε πάντα ανεξάρτητη ιατρική συμβουλή από το γιατρό σας ή άλλο εξειδικευμένο επαγγελματία υγείας σχετικά με το προϊόν για να μάθετε εάν είναι ασφαλές και κατάλληλο για εσάς.
Δεν μπορεί να γίνει ιατρική διάγνωση από κάποιον που δεν έχει τα προσόντα ή δεν σας έχει δει. Μην βασίζεστε αποκλειστικά σε πληροφορίες που βρίσκετε στο διαδίκτυο.
Μάθετε εάν υπάρχουν δημοσιευμένες ιατρικές ή ερευνητικές εργασίες που υποστηρίζουν τους ισχυρισμούς του προϊόντος. Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε το πλήρες κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας και εάν υπάρχει γνήσια εγγύηση επιστροφής χρημάτων.
Όταν χρησιμοποιείτε έναν ιστότοπο λιανικής, μάθετε ακριβώς με ποιόν έχετε να κάνετε. Εάν πρόκειται για ελληνική εταιρεία, είστε σε πολύ καλύτερη θέση να λύσετε το πρόβλημα εάν κάτι πάει στραβά. Εάν χρειάζεστε ηλεκτρονικές παραδόσεις, ρωτήστε τον επαγγελματία υγείας σας εάν μπορεί να συστήσει οποιαδήποτε διαδικτυακά φαρμακεία για να συμπληρώσουν τη συνταγή σας. Ποτέ μην αποκτήσετε πρόσβαση σε έναν ιστότοπο διαδικτυακού φαρμακείου μέσω ενός συνδέσμου σε ένα ανεπιθύμητο email, απλώς διαγράψτε το email.
Τα νόμιμα φαρμακεία που εμπορεύονται στο Διαδίκτυο θα αναφέρουν τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας τους και θα απαιτούν έγκυρη συνταγή γιατρού προτού στείλουν οποιοδήποτε συνταγογραφούμενο φάρμακο.
Να είστε καχύποπτοι με τα email ή τα αναδυόμενα παραθυρα που σας προσφέρουν απίστευτες προσφορές. Μην ανοίγετε ύποπτα ή ανεπιθύμητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (spam) και μην κάνετε κλικ ή ανοίγετε αρχεία που είναι συνημμένα σε αυτά. Διαγράψτε τα. Κάντε μια αναζήτηση στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας το όνομα του ιστότοπου ή την ακριβή διατύπωση του email ή του μηνύματος για να ελέγξετε για πιθανά σχόλια πελατών και τυχόν αναφορές σε απάτη – πολλές απάτες μπορούν να εντοπιστούν με αυτόν τον τρόπο.
Εχετε πέσει θύμα;
Εάν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα τετοιας απάτης επικοινωνήστε άμεσα με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Σας προτρεπουμε επίσης να αναφέρετε τις απάτες στην Γραμμή καταγγελιων παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο www.safeline.gr μέσω της σελίδας αναφοράς απάτης. Αυτό μας βοηθά να προειδοποιούμε τους ανθρώπους για τρέχουσες απάτες, να παρακολουθούμε τις τάσεις και να διακόπτουμε τις απάτες όπου είναι δυνατόν. H SafeLine παρέχει επίσης οδηγίες για την προστασία σας από απάτες και πού να λάβετε βοήθεια.
Διαδώστε το μήνυμα στους φίλους και την οικογένειά σας για να τους προστατέψετε.
Οι απατεώνες δημιουργούν ψεύτικους διαγωνισμούς SMS, ώστε να απαντήσετε και αργότερα να πληρώνετε εξαιρετικά υψηλές χρεώσεις κλήσεων ή μηνυμάτων κειμένου.
Πώς λειτουργεί αυτή η απάτη
Ένα μήνυμα κειμένου μπορεί να σας προσκαλέσει να συμμετάσχετε σε έναν διαγωνισμό για ένα μεγάλο έπαθλο. Θα σας ζητηθεί να στείλετε ένα μήνυμα κειμένου πίσω. Μπορεί επίσης να λάβετε ένα email ή να δείτε ένα αναδυόμενο παράθυρο στο διαδίκτυο που σας ζητά να εισαγάγετε τον αριθμό του κινητού σας για να διεκδικήσετε ένα έπαθλο που υποτίθεται ότι έχετε κερδίσει. Μερικές φορές αυτά έρχονται με το πρόσχημα μιας «έρευνας πελατών» στην οποία σας ζητείται να δώσετε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου.
Εναλλακτικά, το μήνυμα μπορεί να σας προσκαλέσει να λάβετε μέρος σε έναν quiz γνώσεων με ένα μεγάλο βραβείο που προσφέρεται εάν απαντήσετε σωστά σε έναν συγκεκριμένο αριθμό ερωτήσεων. Οι πρώτες πολλές ερωτήσεις θα είναι πολύ εύκολες – οι απατεώνες το κάνουν σκόπιμα για να σας ενθαρρύνουν να συνεχίσετε να παίζετε. Ωστόσο, οι τελευταίες μία ή δύο ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσετε για να διεκδικήσετε το «βραβείο» σας μπορεί να είναι πολύ δύσκολο ή αδύνατο να απαντηθούν σωστά και μπορεί να απαιτήσουν ακόμη και να μαντέψετε έναν τυχαίο αριθμό.
Οι απατεώνες κερδίζουν χρήματα χρεώνοντας εξαιρετικά υψηλές χρεώσεις για τα μηνύματα κειμένου που στέλνετε και τυχόν περαιτέρω μηνύματα που σας στέλνουν. Αυτές οι χρεώσεις δεν θα σας διευκρινιστούν και μπορεί να φτάσουν τα 4 € για κάθε μήνυμα που αποστέλλεται και/ή λαμβάνεται. Μπορεί επίσης να εγγραφείτε αυτόματα σε τρέχουσες χρεώσεις. Δεν θα ανακαλύψετε αυτές τις χρεώσεις μέχρι να δείτε τον επόμενο αναλυτικό λογαριασμό τηλεφώνου σας.
Προειδοποιητικά σημάδια
Λαμβάνετε ένα μήνυμα κειμένου, το οποίο μπορεί να μοιάζει με διαφήμιση, το οποίο σας προσφέρει την ευκαιρία να κερδίσετε ένα μεγάλο βραβείο στέλνοντας ένα μήνυμα επιστροφής για να συμμετάσχετε σε έναν διαγωνισμό. Ένα μήνυμα κειμένου σας ενημερωνει ότι θα μπορούσατε να κερδίσετε ένα μεγάλο βραβείο συμμετέχοντας σε έναν διαγωνισμό μέσω SMS. Το πρώτο μήνυμα μπορεί να περιέχει ακόμη και μια πολύ εύκολη ερώτηση για να σας δελεάσει.
Προστάτευσε τον εαυτό σου
Μην απαντάτε σε μηνύματα κειμένου ή αναπάντητες κλήσεις που προέρχονται από αριθμούς που δεν αναγνωρίζετε. Προσέξτε για αριθμούς SMS και MMS που ξεκινούν με 19 ή αριθμούς τηλεφώνου που ξεκινούν με 190. Αυτοί χρεώνονται με υψηλότερη τιμή, ακόμη και για τη λήψη ενός μηνύματος. Επικοινωνήστε με τον πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας σας για να ρωτήσετε σχετικά με τον αριθμό. Ζητήστε από την τηλεφωνική σας εταιρεία να βάλει όριο στις υπηρεσίες υψηλής χρέωσης από και προς το τηλέφωνό σας.
Εάν δεν θέλατε να συμμετέχετε και λαμβάνετε περισσότερα μηνύματα, επικοινωνήστε με τον πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας σας και εξηγήστε ότι οι χρεώσεις γίνονται χωρίς την άδειά σας.
Μην παρέχετε τον αριθμό του κινητού σας σε ιστότοπους ή ως απάντηση σε ανεπιθύμητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ισχυρίζονται ότι μπορείτε να κερδίσετε ένα βραβείο χωρίς να ελέγξετε πολύ προσεκτικά τους όρους και τις προϋποθέσεις. Εάν δεν υπάρχουν όροι και προϋποθέσεις ή μοιάζουν να είναι κρυμμένοι από κοινή θέα, μην το ρισκάρετε.
Διαβάστε όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις οποιασδήποτε προσφοράς πολύ προσεκτικά. Πριν εγγραφείτε σε μια συνδρομητική υπηρεσία, ελέγξτε ότι υπάρχει η επιλογή «κατάργηση εγγραφής».
Εχετε πέσει θύμα;
Εάν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα τετοιας απάτης επικοινωνήστε άμεσα με τον πάροχο υπηρεσιών της κινητής σας τηλεφωνίας.
Σας προτρεπουμε επίσης να αναφέρετε τις απάτες στην Γραμμή καταγγελιων παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο www.safeline.gr μέσω της σελίδας αναφοράς απάτης. Αυτό μας βοηθά να προειδοποιούμε τους ανθρώπους για τρέχουσες απάτες, να παρακολουθούμε τις τάσεις και να διακόπτουμε τις απάτες όπου είναι δυνατόν. H SafeLine παρέχει επίσης οδηγίες για την προστασία σας από απάτες και πού να λάβετε βοήθεια.
Διαδώστε το μήνυμα στους φίλους και την οικογένειά σας για να τους προστατέψετε.
Στις απάτες διαδικτυακών αγορών οι απατεώνες προσποιούνται ότι είναι νόμιμοι πωλητές στο διαδίκτυο, είτε με ψεύτικο ιστότοπο είτε με ψεύτικη διαφήμιση σε έναν αληθινό ιστότοπο λιανικής.
Πώς λειτουργεί αυτή η απάτη
Ενώ πολλοί διαδικτυακοί πωλητές είναι νόμιμοι, δυστυχώς οι απατεώνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ανώνυμη φύση του Διαδικτύου για να εξαπατήσουν ανυποψίαστους αγοραστές.
Οι απατεώνες χρησιμοποιούν την πιο πρόσφατη τεχνολογία για να δημιουργήσουν ψεύτικους ιστότοπους λιανοπωλητών που μοιάζουν με γνήσια διαδικτυακά καταστήματα λιανικής. Μπορεί να χρησιμοποιούν εξελιγμένα σχέδια, πιθανώς κλεμμένα λογότυπα, ακόμη και domain name .
Πολλοί από αυτούς τους ιστότοπους προσφέρουν είδη πολυτελείας, όπως δημοφιλείς μάρκες ρούχων, κοσμήματα και ηλεκτρονικά είδη σε πολύ χαμηλές τιμές. Μερικές φορές θα λάβετε το αντικείμενο για το οποίο πληρώσατε αλλά θα είναι ψεύτικο, άλλες φορές δεν θα λάβετε απολύτως τίποτα.
Η σημαντικότερη ενδειξη ότι ένας ιστότοπος λιανικής είναι απάτη είναι ο τρόπος πληρωμής. Οι απατεώνες θα σας ζητήσουν συχνά να πληρώσετε χρησιμοποιώντας μια εντολή χρημάτων, prepaid κάρτα ή τραπεζικό έμβασμα.
Μια νεότερη έκδοση διαδικτυακών απατών αγορών περιλαμβάνει τη χρήση πλατφορμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τη δημιουργία ψεύτικων διαδικτυακών καταστημάτων. Ανοίγουν το κατάστημα για λίγο, πουλώντας συχνά ψεύτικα επώνυμα ρούχα ή κοσμήματα. Μετά από μια σειρά από πωλήσεις, τα καταστήματα εξαφανίζονται. Χρησιμοποιούν επίσης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να διαφημίσουν τον ψεύτικο ιστότοπό τους, επομένως μην εμπιστεύεστε έναν ιστότοπο μόνο και μόνο επειδή τον έχετε δει να διαφημίζεται ή να κοινοποιείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο καλύτερος τρόπος για να εντοπίσετε έναν ψεύτικο έμπορο ή μια απάτη μέσω διαδικτυακών αγορών μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι να αναζητήσετε κριτικές πριν από την αγορά.
Προειδοποιητικά σημάδια
Ένα προϊόν διαφημίζεται σε απίστευτα χαμηλή τιμή ή διαφημίζεται ότι έχει εκπληκτικά οφέλη ή χαρακτηριστικά που ακούγονται πολύ καλά για να είναι αληθινά. O πωλητής επιμένει για άμεση πληρωμή ή πληρωμή μέσω ηλεκτρονικής μεταφοράς χρημάτων.
Το κατάστημα που βρίσκεται σε social media είναι πολύ νέο και πουλά προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές. Το κατάστημα ενδέχεται να έχει περιορισμένες πληροφορίες σχετικά με την παράδοση και άλλες πολιτικές.
Ένας διαδικτυακός πωλητής λιανικής δεν παρέχει επαρκείς πληροφορίες σχετικά με το απόρρητο, τους όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης, την επίλυση διαφορών ή τα στοιχεία επικοινωνίας. Ο πωλητής μπορεί να έχει έδρα στο εξωτερικό ή ο πωλητής να μην επιτρέπει την πληρωμή μέσω ασφαλούς υπηρεσίας πληρωμών όπως το PayPal ή μια συναλλαγή με πιστωτική κάρτα.
Προστάτευσε τον εαυτό σου
Ελέγξτε εάν ο ιστότοπος ή η σελίδα κοινωνικών μέσων έχει πολιτική επιστροφής χρημάτων ή επιστροφών και ότι οι πολιτικές τους ακούγονται δίκαιες. Οι καλύτεροι ιστότοποι ηλεκτρονικών αγορών διαθέτουν λεπτομερείς διαδικασίες διαχείρισης παραπόνων ή διαφορών σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.
Όταν χρησιμοποιείτε ιστότοπους λιανικής, μάθετε ακριβώς με ποιον έχετε να κάνετε. Εάν πρόκειται για ελληνική εταιρεία, είστε σε πολύ καλύτερη θέση να λύσετε το πρόβλημα εάν κάτι πάει στραβά.
Όταν πραγματοποιείτε ηλεκτρονικές πληρωμές, πληρώνετε μόνο χρησιμοποιώντας μια ασφαλή υπηρεσία πληρωμών—αναζητήστε μια διεύθυνση URL που ξεκινά με «https» και ένα σύμβολο κλειστού λουκέτου ή έναν πάροχο πληρωμών όπως το PayPal.
Αποφύγετε οποιαδήποτε συμφωνία με έναν άγνωστο που ζητά προκαταβολή μέσω χρηματικής εντολής, τραπεζικού εμβάσματος, διεθνούς μεταφοράς χρημάτων, προπληρωμένης κάρτας ή ηλεκτρονικού νομίσματος, όπως το Bitcoin. Είναι σπάνιο να ανακτήσετε χρήματα που στάλθηκαν με αυτόν τον τρόπο. Ποτέ μην στέλνετε χρήματα και μην δίνετε στοιχεία πιστωτικής κάρτας ή λογαριασμού στο διαδίκτυο σε οποιονδήποτε δεν γνωρίζετε ή δεν εμπιστεύεστε.
Εχετε πέσει θύμα;
Εάν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα τέτοιας απάτης επικοινωνήστε αμεσα με την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Σας προτρεπουμε επίσης να αναφέρετε τις απάτες στην Γραμμή καταγγελιων παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο www.safeline.gr μέσω της σελίδας αναφοράς απάτης. Αυτό μας βοηθά να προειδοποιούμε τους ανθρώπους για τρέχουσες απάτες, να παρακολουθούμε τις τάσεις και να διακόπτουμε τις απάτες όπου είναι δυνατόν. H SafeLine παρέχει επίσης οδηγίες για την προστασία σας από απάτες και πού να λάβετε βοήθεια.
Διαδώστε το μήνυμα στους φίλους και την οικογένειά σας για να τους προστατέψετε.
Πώς λειτουργεί αυτή η απάτη
Εάν πουλάτε κάτι στο Διαδίκτυο, ως επιχείρηση ή μέσω αγγελιών, μπορεί να πεσετε θύμα της απάτης υπερπληρωμών.
Ο απατεώνας θα επικοινωνήσει μαζί σας, θα σας κάνει μια προσφορά —συχνά αρκετά γενναιόδωρη— και στη συνέχεια θα κάνει την πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας ή επιταγής. Θα είναι για ένα ποσό που είναι μεγαλύτερο από τη συμφωνηθείσα τιμή.
Ο απατεώνας θα επικοινωνήσει μαζί σας ζητώντας συγγνώμη για την υπερπληρωμή, λέγοντας μια ψεύτικη δικαιολογία. Ο απατεώνας μπορεί να σας πει ότι τα επιπλέον χρήματα συμπεριλήφθηκαν για την κάλυψη των αμοιβών του αντιπροσώπου ή των επιπλέον εξόδων αποστολής. Ή μπορεί απλώς να πουν ότι έκαναν λάθος κατά τη σύνταξη της επιταγής.
Στη συνέχεια, ο απατεώνας θα σας ζητήσει να επιστρέψετε το επιπλέον ποσό ή θα σας ζητήσει να προωθήσετε το ποσό σε τρίτο μέρος. Θα το ζητήσουν μέσω διαδικτυακής τραπεζικής μεταφοράς, προπληρωμένη κάρτας ή τραπεζικού εμβάσματος. Στη συνέχεια, ανακαλύπτετε ότι η επιταγή τους δεν έχει αντίκρισμα ή ότι η πιστωτική κάρτα ήταν κλεμμένη ή ψεύτικη.
Μια νεότερη παραλλαγή αυτής της απάτης περιλαμβάνει ηλεκτρονικές πωλήσεις, συνήθως μέσω αγγελιών, όπου ο απατεώνας προσποιείται ότι πραγματοποίησε μια πληρωμή για ένα ποσό μεγαλύτερο από το συμφωνημένο μέσω υπηρεσιών όπως το PayPal, στέλνοντας μια ψεύτικη απόδειξη πληρωμής. Ο απατεώνας θα ισχυριστεί ότι τα χρήματα κρατούνται μέχρι να προωθήσετε τα επιπλέον χρήματα.
Εάν στείλετε χρήματα, δεν θα τα πάρετε πίσω. Εάν έχετε ήδη στείλει το αντικείμενο που ήταν προς πώληση, θα το χάσετε και αυτό.
Προειδοποιητικά σημάδια
Κάποιος κάνει μια προσφορά να αγοράσει κάτι που έχετε προς πώληση και σας πληρώνει περισσότερα από τη συμφωνηθείσα τιμή με μια επιταγή ή πιστωτική κάρτα. Λαμβάνετε ένα email από τον απατεώνα που ισχυρίζεται ότι έχει πραγματοποιήσει πληρωμή, αλλά το ποσό κρατείται μέχρι να προωθήσετε το επιπλέον ποσό.
Σας ζητείται να επιστρέψετε ή να προωθήσετε το ποσό που καταβλήθηκε αχρεωστήτως σε συγκεκριμένο τραπεζικό λογαριασμό ή μέσω τραπεζικού εμβάσματος.
Προστάτευσε τον εαυτό σου
Χρησιμοποιείτε μονο ασφαλείς μεθόδους πληρωμής που γνωρίζετε. Αποφύγετε οποιαδήποτε συμφωνία με έναν άγνωστο που ζητά προκαταβολή μέσω χρηματικής εντολής, τραπεζικού εμβάσματος, διεθνούς μεταφοράς χρημάτων, prepaid κάρτας ή ηλεκτρονικού νομίσματος, όπως το Bitcoin.
Εάν λάβετε μια απόδειξη πληρωμής που όμως κρατούνται τα χρήματα, επικοινωνήστε με την εταιρεία – είναι σπάνιο μια οικονομική υπηρεσία να παρακρατήσει πληρωμές μέχρι να πραγματοποιηθεί άλλη ενέργεια.
Εάν σας έχει αποσταλεί επιταγή για περισσότερα χρήματα από τη συμφωνημένη τιμή, στείλτε την πίσω και ζητήστε άλλη επιταγή με το σωστό ποσό. Μην συμφωνήσετε να επιστρέψετε τη διαφορά έως ότου βεβαιωθείτε ότι η επιταγή έχει πληρωθεί.
Μην στείλετε τα αντικείμενα στον αγοραστή μέχρι να πραγματοποιηθεί η πληρωμή τους στον τραπεζικό σας λογαριασμό. Εάν λάβετε πάρα πολλά χρήματα από πληρωμή με πιστωτική κάρτα, συμφωνήστε να τα επιστρέψετε στην κάρτα από την οποία προήλθαν και όχι με άλλο τρόπο από αυτόν που σας τα στείλανε.
Εχετε πέσει θύμα;
Εάν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα τετοιας απάτης επικοινωνήστε άμεσα με την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Σας προτρεπουμε επίσης να αναφέρετε τις απάτες στην Γραμμή καταγγελιων παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο www.safeline.gr μέσω της σελίδας αναφοράς απάτης. Αυτό μας βοηθά να προειδοποιούμε τους ανθρώπους για τρέχουσες απάτες, να παρακολουθούμε τις τάσεις και να διακόπτουμε τις απάτες όπου είναι δυνατόν. H SafeLine παρέχει επίσης οδηγίες για την προστασία σας από απάτες και πού να λάβετε βοήθεια.
Διαδώστε το μήνυμα στους φίλους και την οικογένειά σας για να τους προστατέψετε.