Το BeReal κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 2020 στη Γαλλία. Σήμερα έχει συγκεντρώσει έναν αριθμό χρηστών που ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια. Αυτή η νέα εφαρμογή υποστηρίζει ότι καταπολεμά την υποκρισία των social media και ότι αυτό που παρουσιάζεται μέσω των post της είναι άκρως αληθινό. Είναι όμως πράγματι έτσι;
Πώς λειτουργεί η εφαρμογή:
Κάποια τυχαία στιγμή μέσα στην ημέρα η εφαρμογή στέλνει μήνυμα και ο χρήστης έχει δυο λεπτά για να «βγει» φωτογραφία. Ανεξάρτητα με το τι κάνει ή που βρίσκεται εκείνη τη στιγμή, πρέπει μέσα στα δύο λεπτά να έχει βγάλει και να έχει ανεβάσει τη φωτογραφία του. Μάλιστα, την ίδια στιγμή, η εφαρμογή ζητά από τους φίλους του να ποστάρουν και εκείνοι!
Η εφαρμογή χρησιμοποιεί και τις δυο κάμερες ταυτόχρονα, οπότε δείχνει και το χρήστη και το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται. Φίλτρα δεν υπάρχουν ενώ δίνει και τη δυνατότητα στο χρήστη να μην τραβήξει και ανεβάσει τη φωτογραφία του μέσα σε δυο λεπτά αλλά σε αυτή την περίπτωση ενημερώνει τους φίλους του ότι δεν ήταν και τόσο …αληθινός. Μαζί με τις φωτογραφίες, στο προφίλ θα ανέβει και ο αριθμός των προσπαθειών που χρειάστηκαν για το τελικό αποτέλεσμα.
Επίσης ο χρήστης δεν μπορεί να δει τι ακριβώς τραβάει η selfie κάμερα ώστε να… «φτιαχτεί» λιγάκι παραπάνω ή να βρει την… καλή του γωνία. Παρόλα αυτά, αφού τραβήξει τη φωτογραφία και τη δει, αν δεν του αρέσει, μπορεί να τραβήξει και άλλες, αλλά (ιδανικά) μέσα στο χρονικό διάστημα των δύο λεπτών. Όταν, όμως, πατήσει “post” μπορεί να σβήσει και να ξανά ανεβάσει μία φωτογραφία, μόνο μία φορά.
Μάλιστα, για να μπορέσει κάποιος να δει τις φωτογραφίες των φίλων του, πρέπει να είναι αληθινός και να έχει ποστάρει τη δική του Be Real φωτογραφία.
Επαφή με αγνώστους
Ενώ φαινομενικά δίνεται η εντύπωση ότι ο χρήστης αλληλεπιδρά μόνο με τους φίλους του υπάρχει η επιλογή «Discovery», στο οποίο ο χρήστης μπορεί να προβάλει τις αναρτήσεις άγνωστων χρηστών. Εκεί μπορεί κανείς να μοιραστεί αντίστοιχα και την δική του φωτογραφία. Αξιοσημείωτο είναι ότι η κύλιση στη σελίδα Discovery είναι ατελείωτη, γεγονός που μπορεί να καθηλώσει τον χρήστη μπροστά στην οθόνη του για ώρες ή και να τον υποβάλει σε μια διαδικασία σύγκρισης με άγνωστα άτομα.