Πόσο αθώα είναι τα διάφορα τεστ που κυκλοφορούν στα social media;
line

Ποιος διάσημος είσαι; Πως θα μοιάζεις σε 30 χρόνια; Ποιο επάγγελμα σου ταιριάζει; Τέτοια κουίζ προσωπικότητας έχουν κατακλύσει το Facebook και άλλα κοινωνικά δίκτυα και ο μεγαλύτερος κίνδυνος που ενέχουν σίγουρα δεν είναι το να πέσουν έξω στις απαντήσεις που θα σας δώσουν αλλά   να σας αποσπάσουν τα προσωπικά σας δεδομένα. Μόνο αθώα λοιπόν δεν είναι… Το πρώτο και κύριο ενδεχόμενο είναι να πάρουν τα προσωπικά σας δεδομένα και τις προσωπικές σας προτιμήσεις και να τα πουλήσουν σε εταιρείες για διαφημιστικούς λόγους. Και τις περισσότερες φορές θα το κάνουν με την άδεια σας καθώς θα έχετε συναινέσει σε αυτό  αν έχετε πατήσει accept στους όρους χρήσης τους οποίος τις περισσότερες φορές δεν μπαίνουμε καν στον κόπο να τους διαβάσουμε. Ένα άλλο ενδεχόμενο είναι να μας υποκλέψουν προσωπικά μας στοιχεία (όπως η ημερομηνία γέννησής μας έτσι ώστε να επιχειρήσουν στη συνέχεια να σπάσουν του κωδικούς μας σε τράπεζες ή όπου αλλού έχουμε οικονομικές συναλλαγές (αυτό είναι εύκολο αν έχουμε κάνει το λάθος να χρησιμοποιήσουμε ως κωδικό το αυτονόητο όπως είναι η ημερομηνία γέννησής μας).

Συμβουλές ασφαλείας:

Ενημερωθείτε ποιες  πληροφορίες  μοιράζεστε: Όταν κάνετε κλικ σε ένα κουίζ θα πρέπει να ελέγχετε ποιες πληροφορίες ζητάει από το προφίλ σας, συμπεριλαμβανομένων των φίλων σας.

Χρησιμοποιήστε τις ρυθμίσεις απορρήτου: Όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν ρυθμίσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων. Οι εταιρείες συνήθως τις κρατούν απενεργοποιημένες από προεπιλογή, οπότε πρέπει να εισέλθετε και να ενεργοποιήσετε αυτές που θέλετε. (Επιβάλλεται να μην έχετε το προφίλ σας «δημόσιο»).  Επίσης, ελέγξτε τις ρυθμίσεις των εφαρμογών για να δείτε τι έχετε συμφωνήσει να μοιραστείτε με κάθε εφαρμογή. Δίπλα από το εικονίδιο της εκάστοτε εφαρμογής μπορείτε να επιλέξετε «επεξεργασία» ή «διαγραφή». Στην επεξεργασία θα δείτε αναλυτικά τι βλέπει από το προφίλ σας η εφαρμογή. Συνήθως εκτός του email που είναι προαπαιτούμενο για την εγγραφή, τα υπόλοιπα στοιχεία μπορούν να αποεπιλεγούν.

Χρησιμοποιήστε έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων. Τα περισσότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων, ο οποίος σας επιτρέπει να εξουσιοδοτείτε μόνο ορισμένες συσκευές για πρόσβαση σε έναν λογαριασμό. Αυξάνει την ασφάλειά σας επειδή εμποδίζει τους χρήστες να συνδεθούν στο λογαριασμό σας ακόμα κι αν έχουν τον κωδικό πρόσβασής σας.

Κάντε εκκαθάριση: Διαγράψτε  τους παλιούς λογαριασμούς και αλλάξτε τους κωδικούς πρόσβασής σας.