Μια στις τρεις κλήσεις αφορά την υπερβολική ενασχόληση παιδιών με το FORTNITE
Η έντονη ανησυχία των γονιών όσον αφορά την ενασχόληση των παιδιών με διαδικτυακά παιχνίδια και πιο συγκεκριμένα με το διαδικτυακό παιχνίδι Fortnite αποτυπώνεται και στα ετήσια στατιστικά στοιχεία του 2018 της Γραμμής Βοήθειας Help-Line του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας. Πιο συγκεκριμένα μια στις τρεις κλήσεις που έλαβε η γραμμή από την πρώτη Ιανουαρίου έως τις 31 Ιανουαρίου του 2018 αφορούσε την υπερβολική ενασχόληση παιδιών με το συγκεκριμένο online game. Ραγδαία αύξηση των εν λόγω τηλεφωνημάτων μάλιστα καταγράφεται από το Σεπτέμβριο του 2018 έως και σήμερα και θα πρέπει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη κατηγορία είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται ως λόγος επικοινωνίας με τη γραμμή βοήθειας.
Πιο αναλυτικά από τις περίπου 1600 κλήσεις που δέχτηκε η γραμμή κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, το 32% αφορούσε σε θέματα υπερβολικής χρήσης gaming και το 18% σε θέματα διαδικτυακού εκφοβισμού. Στο 13% αναδείχθηκε η κατηγορία που αφορά σε προβλήματα που σχετίζονται με παραβίαση της ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο και το 12% αφορούσε σε τηλεφωνήματα όπου ο καλών αναζητούσε λύσεις ή συμβουλές για προβλήματα υπερβολικής χρήσης διαδικτύου.
Η πλειοψηφία των κλήσεων (61%) προήλθε από ενήλικες, κυρίως γονείς που επικοινώνησαν ως επί το πλείστον ζητώντας οδηγίες και συμβουλές για κάποιο θέμα που αντιμετώπιζε το ανήλικο παιδί τους σε σχέση με το διαδίκτυο, ενώ οι επαγγελματίες και οι ανήλικοι που απευθύνθηκαν στη γραμμή ακολουθούν με ποσοστό 19% και 20% αντίστοιχα.
Οι περισσότεροι (73%) επέλεξαν να επικοινωνήσουν με τη γραμμή τηλεφωνικά στον αριθμό 210-6007686, ένα ποσοστό της τάξης του 27% επέλεξε να επικοινωνήσει ηλεκτρονικά μέσω email στη διεύθυνση Info@help-line.gr.
Το προσωπικό της Γραμμής Βοηθείας παρείχε ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική σε συνολικά 1453 αιτήματα. Επιπλέον, 115 περιπτώσεις παραπέμφθηκαν στη γραμμή καταγγελιών Safeline.gr και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ή σε άλλους αρμόδιους φορείς αντίστοιχα με τη φύση της αναφοράς (π.χ. καταναλωτικές οργανώσεις κ.λπ.).