Η πλειοψηφία των εφήβων θέτει υπό αμφισβήτηση τις ειδήσεις που αναρτώνται στα κοινωνικά δίκτυα.
line
#fakenews

 

Λιγότερη εμπιστοσύνη στις ειδήσεις που διαβάζουν στα κοινωνικά δίκτυα δείχνουν τα μεγαλύτερα παιδιά ηλικίας 12-15 ετών και μάλιστα χρησιμοποιούν εργαλεία και μεθόδους προκειμένου να διαχωρίσουν το γεγονός από τη μυθοπλασία, σύμφωνα με έρευνα της OFCOM. H συγκεκριμένη έρευνα η οποία αφορά στο 2017 επικεντρώνεται στη διαδικτυακή συμπεριφορά των παιδιών και στον τρόπο που αντιμετωπίζουν τις ψεύτικες ειδήσεις στο διαδίκτυο.  Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της εννέα στους δέκα εφήβους, περισσότερα από τα μισά παιδιά ηλικίας 3-4 ετών και το 79% ηλικίας από 5-7 ετών κάνουν καθημερινή χρήση του διαδικτύου.

Η πλειοψηφία των παιδιών ηλικίας από 12-15 ετών χρησιμοποιούν πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter, για πρόσβαση σε ειδήσεις στο διαδίκτυο, καθιστώντας τες τη  δεύτερη πιο δημοφιλή πηγή ειδήσεων μετά την τηλεόραση (62%).

Ωστόσο, πολλοί νέοι αναγνωρίζουν ότι οι ειδήσεις που αναρτώνται στα κοινωνικά δίκτυα ενδέχεται να μην είναι πάντοτε από αξιόπιστη πηγή. Σχεδόν τα τρία τέταρτα (73%) των εφήβων που ενημερώνονται από μέσα κοινωνικής δικτύωσης  γνωρίζουν την έννοια των «ψεύτικων ειδήσεων» και τέσσερις στους δέκα (39%) λένε ότι έχουν δει μια ψεύτικη ιστορία ειδήσεων στο διαδίκτυο ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η συντριπτική πλειοψηφία των  εφήβων που διαβάζουν ειδήσεις στα κοινωνικά μέσα, αμφισβητούν το περιεχόμενο που βλέπουν. Σχεδόν εννέα στους δέκα δηλώνουν ότι έχουν κάνει τουλάχιστον μία πρακτική απόπειρα να ελέγξουν αν μια ιστορία ειδήσεων των κοινωνικών μέσων είναι αληθινή ή ψευδής.

Οι πιο δημοφιλής τρόποι ελέγχου μιας είδησης από τους νέους είναι:

  • Το να ελέγξουν αν η ιστορία που διαβάζουν εμφανίζεται και αλλού
  • Το να αναζητήσουν στοιχεία για επαλήθευση της αυθεντικότητας της είδησης
  • Το να ελέγξουν αν η είδηση προέρχεται από αξιόπιστη πηγή

 

Font Resize
Contrast