Στατιστικά Γραμμών Βοηθείας Ιανουάριος – Μάρτιος 2022: Η παραπληροφόρηση γύρω από τον πόλεμο στην Ουκρανία, από τους κυρίαρχους λόγους επικοινωνίας
line

Ο διαδικτυακός εκφοβισμός παραμένει ο πιο συνηθισμένος λόγος επικοινωνίας με μια ευρωπαϊκή γραμμή βοήθειας σε ποσοστό 13,5% και μάλιστα σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2021 το ποσοστό έχει αυξηθεί κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες.

Τα θέματα σεξουαλικής παρενόχλησης, sexting και σεξουαλικού εκβιασμού αντιπροσωπεύουν το 17% όλων των κλήσεων που λαμβάνουν οι γραμμές βοήθειας ενώ οι κλήσεις που αφορούν  απάτες phishing εμφανίζουν αύξηση το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Το χαρακτηριστικό αυτής της περιόδου (Ιανουάριος-Μάρτιος 2022) είναι ότι το θέμα της παραπληροφόρησης και των fake news γύρω από τον πόλεμο στην Ουκρανία ήταν ένας από τους κυρίαρχους λόγους επικοινωνίας με μια γραμμή βοήθειας.

 

 

Κατά τη διάρκεια της περιόδου Ιανουάριος – Μάρτιος 2022, οι γραμμές βοήθειας έλαβαν συνολικά 18.905 κλήσεις που αφορούσαν διαδικτυακά ζητήματα.

Οι έφηβοι (12-18 ετών ) είναι η ομάδα που επικοινωνεί συχνότερα με μια γραμμή βοήθειας. Οι γονείς και οι δάσκαλοι αντιπροσωπεύουν περίπου το 40 τοις εκατό των επαφών.

Το παρακάτω γράφημα δείχνει τον τρόπο επικοινωνίας με τις γραμμές βοήθειας κατά την περίοδο αναφοράς. Το τηλέφωνο είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος για τους χρήστες να επικοινωνούν με τις γραμμές βοήθειας, αλλά οι φόρμες συνομιλίας, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ηλεκτρονικών μηνυμάτων κερδίζουν διαρκώς έδαφος.

Aναλυτικά τα στατιστικά των γραμμών βοηθείας για την περίοδο Ιανουάριος-Μάρτιος 2022 μπορείτε να τα βρείτε εδω