Νέα Καμπάνια για την Ενίσχυση της Παιδείας στα Μέσα: MediaSmartOnline
line

 

Η νέα καμπάνια MediaSmartOnline εγκαινιάστηκε με στόχο την ευαισθητοποίηση για την παιδεία στα μέσα επικοινωνίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σε συνεργασία με το δίκτυο Insafe των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Centres – SICs). Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που αναπτύχθηκε από την MLA και την EUN, και η οποία φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο συνεργασίας ανάμεσα σε ΜΚΟ, κυβερνητικούς φορείς και τη βιομηχανία, μεγιστοποιώντας τις προσπάθειες και τις δράσεις που ήδη υπάρχουν στον τομέα της παιδείας στα μέσα.

Στόχος της Καμπάνιας
Η καμπάνια δεν αποσκοπεί να αντικαταστήσει ή να ανταγωνιστεί υπάρχουσες πρωτοβουλίες, αλλά να λειτουργήσει ως συμπληρωματική δράση της πρωτοβουλίας BIK+ (Better Internet for Kids). Με την υποστήριξη του δικτύου Insafe, η MediaSmartOnline επιδιώκει να κατανοήσει το ευρύτερο τοπίο των δράσεων και να δημιουργήσει συνεργασίες που θα ενισχύσουν τις δυνατότητες ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης σε θέματα παιδείας στα μέσα επικοινωνίας.

Διάρκεια και Δομή της Καμπάνιας
Η πρώτη φάση της καμπάνιας ξεκίνησε στις 24 Οκτωβρίου 2024, την πρώτη ημέρα της Παγκόσμιας Εβδομάδας Παιδείας στα Μέσα και την Πληροφόρηση (Global Media and Information Literacy Week), και ολοκληρώθηκε στις 5 Δεκεμβρίου. Στο μέλλον, η καμπάνια σχεδιάζεται να πραγματοποιείται κάθε χρόνο, με διάρκεια ενός ημερολογιακού μήνα.

Η δομή της καμπάνιας είναι παρόμοια με την επιτυχημένη καμπάνια της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day). Πρόκειται για μια μακροπρόθεσμη πρωτοβουλία με σταδιακή ανάπτυξη, που βασίζεται στις υπάρχουσες βάσεις της και επεκτείνει το πεδίο δράσης της κάθε χρόνο. Η ανάπτυξη του brand και της οπτικής ταυτότητας της καμπάνιας είναι κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής.

Προσαρμογή στις Εθνικές Ανάγκες
Ένας σημαντικός παράγοντας επιτυχίας της καμπάνιας είναι η ευελιξία της. Τα Κέντρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SICs) καλούνται να προσαρμόσουν τις δράσεις τους στις εθνικές προτεραιότητες και διαθέσιμους πόρους, διατηρώντας παράλληλα τον γενικό θεματικό στόχο της καμπάνιας. Η προσαρμογή στις τοπικές ευαισθησίες και ανάγκες αποτελεί βασικό πυλώνα της πρωτοβουλίας.

Ένα Βήμα Μπροστά για την Παιδεία στα Μέσα
Η MediaSmartOnline ενσαρκώνει τη φιλοδοξία για έναν καλύτερα ενημερωμένο ψηφιακό κόσμο, όπου τα παιδιά, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και οι επαγγελματίες των μέσων αποκτούν τα εργαλεία και τις δεξιότητες που χρειάζονται για να πλοηγούνται με ασφάλεια και κριτική σκέψη στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο.

Με το βλέμμα στο μέλλον, η καμπάνια δεσμεύεται να ενισχύσει τις συνεργασίες, να καλλιεργήσει την ευαισθητοποίηση και να οικοδομήσει ένα διαρκές πλαίσιο υποστήριξης για την παιδεία στα μέσα σε όλη την Ευρώπη.