Ετήσια στατιστικά στοιχεία 2021 SafeLine.gr και Help-line.gr
line

Μικρή αύξηση σε σχέση με το 2020 παρουσιάζει ο αριθμός των καταγγελιών που δέχτηκε το 2021 η Ανοιχτή Γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο στο διαδίκτυο SafeLine.gr του Ελληνικού κέντρου Ασφαλούς διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ).  Πιο συγκεκριμένα η γραμμή έλαβε 8.571 καταγγελίες ενώ σταθερά ψηλά κινείται ο αριθμός των καταγγελιών για υλικό παιδικής κακοποίησης που και κατά τη διάρκεια του 2021 παραμένει στην πρώτη κατηγορία των εξακριβωθέντων ως παράνομων καταγγελιών. Ο αριθμός των καταγγελιών  για υλικό παιδικής κακοποίησης – που είναι και το βασικό πεδίο δραστηριοποίησης της SafeLine.gr αγγίζει το 33%. Να σημειωθεί ότι τα τελευταία  χρόνια οι εν λόγω καταγγελίες ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο στην Ελλάδα επιβεβαιώνοντας την αύξηση των περιστατικών που παρατηρείται σε όλο τον κόσμο, μέσα από τα στατιστικά στοιχεία του INHOPE, του  Παγκόσμιου Συνδέσμου Ανοικτών Γραμμών για το Παράνομο περιεχόμενο του Διαδικτύου που συντονίζει τις δράσεις 47 γραμμών ανά την υφήλιο (www.inhope.org). Διαπιστώνεται μάλιστα ότι όσο μικραίνει ο μέσος όρος ηλικίας των παιδιών που έχουν πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες, τόσο το πρόβλημα γιγαντώνεται γεγονός που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη καθώς τα δεδομένα κυρίως μετά τα lockdown δείχνουν ότι τα παιδιά αρχίζουν την ενασχόλησή τους με τον ψηφιακό κόσμο σε όλο και μικρότερη ηλικία. Ακολουθούν οι καταγγελίες για οικονομικές απάτες και για παραβίαση προσωπικών δεδομένων.

 

Σημαντικό ποσοστό καταγγελιών αφορούσε τα κοινωνικά δίκτυα. Το 40% των καταγγελιών αφορούσε κάτι που συνέβη στο Instagram και το 39% κάποια ενέργεια στο Facebook.

O εθισμός στο gaming παρέμεινε και κατά το 2021 στην κορυφή των αιτιών επικοινωνίας με τη Γραμμή βοήθειας Help-line.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ σε ποσοστό 43%. Ακολουθούν με μεγάλη διαφορά (12%) προβλήματα που σχετίζονται με την ιδιωτικότητα και με τεχνικά ζητήματα (11%).

Το 76% όσων επικοινώνησαν με τη Γραμμή ήταν ενήλικες ενώ ο συνηθέστερος τρόπος επικοινωνίας ήταν τηλεφωνικά. Στο 92% των περιπτώσεων δόθηκαν συμβουλές  και για το 7% των κλήσεων κρίθηκε απαραίτητο να ενημερωθούν οι αρχές.

Font Resize
Contrast