Παγκόσμια καμπάνια δείχνει γιατί οι γυμνές φωτογραφίες σας δεν είναι ασφαλείς με κανέναν, ούτε καν με τους γονείς σας
line

1 στους 3 έφηβους έχει δει γυμνές φωτογραφίες που κοινοποιήθηκαν χωρίς συναίνεση.

 

Για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας των Εξαφανισμένων Παιδιών, το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, το AMBER Alert Europe, μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) στον τομέα της παιδικής προστασίας και αξιωματικοί επιβολής του νόμου από 28 χώρες σε όλο τον κόσμο ξεκινούν μια νέα εκστρατεία με το σύνθημα «ΣΚΕΨΟΥ ΠΡΙΝ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ».

Η εκστρατεία είναι αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση γύρω από ένα θέμα που έχει γίνει όλο και περισσότερο δημοφιλές στους ανηλίκους τα τελευταία χρόνια – την κοινή χρήση γυμνών εικόνων που δημιουργούνται από τους ίδιος, αλλιώς γνωστές ως «nudes».

 

Η πανδημία του COVID-19 μαζί με τη συνεχή ανάπτυξη των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, έχουν αυξήσει τον αριθμό των γυμνών εικόνων εφήβων που δημιουργούνται από τους ίδιους, δημοσιεύονται και κοινοποιούνται καθημερινά στο διαδίκτυο. Μια δραματική άνοδος 77% από το 2019, σύμφωνα με το Internet Watch Foundation (IWF). Αυτή η ανησυχητική συμπεριφορά έχει γίνει φυσιολογική μεταξύ των νεότερων γενιών, σε σημείο που 1 στους 3 έφηβους έχει παραδεχτεί ότι έχει δει nudes που κοινοποιήθηκαν χωρίς συναίνεση.

 

Ο Frank Hoen, Πρόεδρος και Ιδρυτής της AMBER Alert Europe δήλωσε: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων έχουν γίνει ολοένα και πιο δημοφιλή μεταξύ των εφήβων ως μέσα εξερεύνησης και έκφρασης της σεξουαλικότητας τους. Αυτό περιλαμβάνει επίσης τη λήψη και την αποστολή γυμνών εικόνων του εαυτού τους. Πολλοί έφηβοι πιστεύουν ότι αυτό είναι εντελώς ακίνδυνο και πιστεύουν ότι οι εικόνες τους θα παραμείνουν μόνο στον προοριζόμενο παραλήπτη. Δυστυχώς, η πραγματικότητα μας διδάσκει ότι αυτό συχνά δεν συμβαίνει. Θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους έφηβους ότι αυτού του είδους οι εικόνες που δημιουργούνται από τον εαυτό τους μπορεί να έχουν εκτεταμένες συνέπειες στην υγεία και την ευημερία τους αφού κοινοποιηθούν, και θα μπορούσαν επίσης να οδηγήσουν σε σεξουαλικό εκβιασμό και εξαναγκασμό – ακόμη και σε ποινικές διώξεις».

 

Η ταινία και οι αφίσες της καμπάνιας, που δημιουργήθηκαν από την Innocean Berlin σε συνεργασία με την Zauberberg Productions, απεικονίζουν μια γνώριμη κατάσταση σε πολλούς. Στοργικοί γονείς που μοιράζονται χαριτωμένες γυμνές φωτογραφίες των παιδιών τους με τους φίλους και την οικογένειά τους. Αν και η εκστρατεία δεν έχει σκοπό να εμποδίσει τους γονείς να τραβήξουν φωτογραφίες αθώων μωρών, αυτή η γνώριμη σκηνή χρησιμοποιείται για να κάνει τους έφηβους να συνειδητοποιήσουν ότι κανείς δεν μπορεί να εμπιστευτεί τις γυμνές φωτογραφίες τους, ούτε καν στους γονείς του.

Αυτό το σημαντικό μήνυμα ενός ευαίσθητου θέματος εκτελείται με ανάλαφρη τονικότητα – κάτι με το οποίο μπορεί να συνδεθεί η νέα γενιά. Όπως λέει ο Ricardo Wolff, Executive Creative Director της Innocean Berlin: «Συχνά, το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσουμε ένα σοβαρό θέμα. Έτσι, όταν οι φίλοι μας στο AMBER Alert Europe μας ζήτησαν να αναπτύξουμε μια ιδέα για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους ανηλίκους που μοιράζονται γυμνά, στραφήκαμε στην κωμωδία. Αλλά με μια ισχυρή, αληθινή ανατροπή. Απεικονίζοντας ένα 15χρονο κορίτσι που έχει γενέθλια και η φήμη της καταστρέφεται μπροστά στα μάτια της καθώς οι γονείς της μοιράζονται υπερήφανα τα γυμνές φωτογραφίες της μικρής τους, στέλνουμε ένα μήνυμα που θα έχει απήχηση στα παιδιά. Είμαι σίγουρος ότι θα γελάσουν, αλλά βαθιά μέσα τους θα ξέρουν ακριβώς τι ΔΕΝ πρέπει να κάνουν από εδώ και στο εξής.»

 

Σε σκηνοθεσία Micky Suelzer και με φωτογραφίες του Sven Schrader, η ταινία ξεκινά την ετήσια καμπάνια του AMBER Alert Europe. Έχει προγραμματιστεί να μεταδοθεί ζωντανά σε όλο τον κόσμο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις ψηφιακές οθόνες διαφημίσεων και θα κοινοποιηθεί παγκοσμίως από υπουργεία, εθνικές αστυνομικές δυνάμεις και ΜΚΟ στον τομέα των αγνοούμενων και εκμεταλλευόμενων παιδιών.

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την καμπάνια, επισκεφθείτε:

https://www.thinkbeforeyushare.eu

Disclaimer

Το Ίδρυμα AMBER Alert Europe δημιούργησε αυτήν την καμπάνια με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους εφήβους και τους γονείς ή τους νόμιμους κηδεμόνες τους, προειδοποιώντας τους ότι η δημιουργία και η διαδικτυακή κοινή χρήση προσωπικών γυμνών εικόνων μπορεί να έχει ουσιαστικές και ανεπιθύμητες συνέπειες. Είναι υψίστης σημασίας για το Ίδρυμα AMBER Alert Europe να σεβαστεί και να υπερασπιστεί τα δικαιώματα του παιδιού και να συμβάλει στη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για τα παιδιά.

 

Αυτή η καμπάνια, συμπεριλαμβανομένης της φωτογράφησης και της όλης διαδικασίας δημιουργίας, δημιουργήθηκε με σεβασμό σε αυτή τη φιλοσοφία. Επομένως, για αυτήν την καμπάνια, οι εικόνες που απεικονίζουν το γυμνό ενός παιδιού έχουν δημιουργηθεί από επαγγελματία φωτογράφο παρουσία και των δύο νόμιμων κηδεμόνων του παιδιού και με τη ρητή νόμιμη συγκατάθεσή τους. Μέσω του ψηφιακού λογισμικού θολώματος, το πρόσωπο και τα ευαίσθητα μέρη του σώματος του παιδιού στις εικόνες κρύβονται και γίνονται αγνώριστα.

 

Για αυτήν την καμπάνια, όλα τα πνευματικά δικαιώματα και τα συγγενικά δικαιώματα του τραγουδιού «Non, je ne regrette rien» της Édith Piaf έχουν εκκαθαριστεί για την Ευρώπη.