Το εγχειρίδιο για την παραπληροφόρηση για μαθητές Γυμνασίου/Λυκείου και η εργαλειοθήκη StarToolkit για υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συμπεριλαμβάνονται από φέτος μαζί με τα εγχειρίδια ασφαλούς πλοήγησης για μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου στο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις δεξιότητες μέσω εργαστηρίων» (MIS 5092064) στην ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα «ΟΠΣ Επιμόρφωσης» του ΙΕΠ.
Μπορείτε να τα βρείτε στην πλατφόρμα του ΙΕΠ εδώ:
Εγχειρίδιο για την παραπληροφόρηση:
Προγράμματα & Εφαρμογές Εργαστηρίων από την Πιλοτική Εφαρμογή & Νέες προτάσεις 2021 – Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην – 1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Ασφάλεια – 522_Εγχειρίδιο για την παραπληροφόρηση
Εργαλειοθήκη StarToolkit:
Προγράμματα & Εφαρμογές Εργαστηρίων από την Πιλοτική Εφαρμογή & Νέες προτάσεις 2021 – Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην – 1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Ασφάλεια – 521_STAR TOOKLIT
Εγχειρίδιο Ασφαλούς Πλοήγησης για Δημοτικό:
Θεματικός Άξονας: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία (ΔΗΜΟΤΙΚΟ) - Εγχειρίδια ασφαλούς χρήσης διαδικτύου
Εγχειρίδιο Ασφαλούς πλοήγησης για Γυμνάσιο:
Θεματικός Άξονας: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία (ΓΥΜΝΑΣΙΟ) – Εγχειρίδια ασφαλούς χρήσης διαδικτύου
(Σημείωση: αν δεν άνοιξε η σελίδα του προγράμματος από τη διεύθυνση του προγράμματος, αφήστε ανοικτή την καρτέλα και δοκιμάστε πάλι)
Εγχειρίδιο για την παραπληροφόρηση
Μέσω του εγχειριδίου για την παραπληροφόρηση οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές τους να μάθουν πως να ξεχωρίζουν τις αληθινές από τις ψευδείς πληροφορίες κατά την περιήγησή τους στο διαδίκτυο, πως να εντοπίζουν την προπαγάνδα και να πως να εντοπίζουν την «κρυφή ατζέντα» όσων διαβάζουν ή βλέπουν στο διαδίκτυο. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν τον τρόπο αποδόμησης των ψευδών ειδήσεων μέσω του διαλόγου και της ανταλλαγής εμπειριών που προωθεί το εγχειρίδιο. Σε αυτό, σημαντικό βοηθητικό ρόλο διαδραματίζουν τα περιπτωσιολογικά παραδείγματα που περιέχονται τα οποία είναι εμπνευσμένα από θέματα της επικαιρότητας.
Το εγχειρίδιο για τους μαθητές συμπεριλαμβάνει κι ένα εγχειρίδιο για τους εκπαιδευτικούς όπου αναλύεται ο τρόπος διδασκαλίας, προτείνονται απαντήσεις και θέματα περαιτέρω συζήτησης.
Η εργαλειοθήκη Star Toolkit παρέχει πρακτικές συμβουλές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να εξερευνήσουν τους κινδύνους διαδικτυακής ασφάλειας με παιδιά ειδικών μαθησιακών αναγκών και αναπηριών. Το υλικό που περιέχεται έχει σχεδιαστεί ώστε να προσαρμόζεται στις ανάγκες διαφορετικών νέων και στις μαθησιακές τους ανάγκες. Μερικές από τις δραστηριότητες είναι κατάλληλες για μαθητές με ΕΕΑ που είναι ελαφρώς μικρότεροι ή μεγαλύτεροι από 11-16 ετών και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να προσαρμόσουν και να επιλέξουν υλικό μέσα από την εργαλειοθήκη για να το ταιριάξουν καλύτερα στους σκοπούς τους. Οι δραστηριότητες θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιηθούν από νέους που δεν έχουν πρόσθετες ανάγκες.
Εγχειρίδια ασφαλούς πλοήγησης για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο
Tα εγχειρίδια ασφαλούς πλοήγησης για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο στοχεύουν να εφοδιάσουν με γνώσεις και δεξιότητες τους μαθητές για μια δημιουργική, ασφαλή και υπεύθυνη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών.
Μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε στην ολότητά τους είτε αποσπασματικά και δίνουν τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να εμβαθύνει στην κάθε θεματική ενότητα όσο αυτός θεωρεί ότι χρειάζεται με βάση την ωριμότητα και τις ανάγκες των παιδιών της κάθε τάξης. Το περιεχόμενο επιλέχθηκε βάση αναγκών της ελληνικής και ευρωπαϊκής πραγματικότητας ενώ στηρίχθηκε και στα συμπεράσματα των δύο μεγάλων ερευνών (https://bit.ly/33TC4Hh) που πραγματοποίησε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ κατά τα σχολικά έτη 2018-2019 και 2019-2020 και οι οποίες στόχευαν στη διερεύνηση των διαδικτυακών συνηθειών των παιδιών και στον εντοπισμό των συχνότερων κινδύνων που αντιμετωπίζουν λόγω έλλειψης ενημέρωσης και επιμόρφωσης.
Στόχος είναι η γνώση κάθε θέματος να εκμαιεύεται από τους ίδιους τους μαθητές κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων που προτείνονται ενώ παράλληλα δίνονται σαφής οδηγίες για το πως ο εκπαιδευτικός μπορεί βήμα βήμα να αναπτύξει το κάθε θέμα.